La limita tragediei. Un controlor de trafic de la Aeroportul din Cluj a adormit pe tură

Sursa foto: Pixabay

În urmă cu o lună și jumătate, la Aeroportul din Cluj-Napoca, un controlor de trafic a adormit în timp ce se afla pe tură și a pus în pericol viața a sute de pasageri aflați într-o aeronavă Wizz Air, care se pregătea de aterizare. Surse din aviația românească au precizat, în exclusivitate pentru Gândul, că angajatul Romatsa – compania care dirijează și controlează traficul aerian din România – a recunoscut că a adormit.

Din cauza faptului că nu a putut să comunice cu turnul de control, avionul plin de pasageri a fost nevoit să intre în „holding” (în zona de așteptare), unde a rămas timp de 20 de minute. Ce este însă cel mai revoltător este că sistemul coordonat de Romatsa are aceste vulnerabilități grave, în sensul în care totul poate depinde de un singur om. Până la acest moment, incidentul a fost ținut la SECRET!

Iată cum s-a întâmplat tot incidentul care a pus în pericol viața a sute de pasageri:

Surse din aviația românească au dezvăluit în exclusivitate pentru Gândul că o cursă Wizz Air cu destinația Cluj a început procedurile de coborâre, în vederea aterizării pe aeroportul Avram Iancu, iar organul de dirijare a traficului aerian denumit „Approach”, care se află la București, a comunicat echipajului să treacă pe frecvența Turnului de Control (TWR) pentru aterizare. Echipajul a trecut pe noua frecvență indicată de cei de la București și a încercat stabilirea legăturii radio în mod repetat cu turnul de pe aeroportul din Cluj.

Doar că de la turnul de control din Cluj nu răspundea nimeni, iar din această cauză echipajul a fost nevoit să revină pe frecvența „Approach”, ulterior intrând în „holding”, adică în zona de așteptare unde a rămas 20 de minute.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: