Construcţia unui nou pod peste Dunăre, în zona Ruse – Giurgiu, a reprezentat unul dintre subiectele de discuţie la întâlnirea de lucru privind infrastructura de interconectare comună, organizată luni în marja trilateralei România-Bulgaria-Grecia de la Varna.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Bogdan Mîndrescu, care a participat la întâlnirea de lucru,
a susţinut construcţia podului, urmând ca, în perioada imediată finalizării studiului de fezabilitate,
în conformitate cu soluţia tehnică rezultată, să se decidă dacă podul va fi unul rutier/feroviar/mixt, informează Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii,
printr-un comunicat.
Potrivit sursei citate, partea română a menţionat că a depus aplicaţia de finanţare pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a documentaţiilor aferente proiectului „Military Mobility – Feasibility Study for Giurgiu – Ruse II Bridge over the Danube – FSGRB”, în cadrul apelului de proiecte deschis pe CEF – Mobilitate Militară.
„Obiectivul general al acestei acţiuni este asigurarea conexiunii transfrontaliere dintre România şi Bulgaria, în scopul asigurării unui trafic rutier
fluent şi a unei stări tehnice adecvate, în conformitate cu reglementările în vigoare. Obiectivul specific al proiectului este de a studia şi proiecta un nou pod la Giurgiu-Ruse,
precum şi infrastructura de acces necesară pe partea românească şi bulgară, parte a reţelei TEN-T Core, pentru utilizarea duală a infrastructurii de transport,
în scopul îmbunătăţirii mobilităţii civile şi militare. Valoarea totală a contractelor de execuţie din cadrul acestei aplicaţii de finanţare este estimată la valoarea de 13.835.779 euro,
cu o rată de cofinanţare de 50% şi o contribuţie UE de 6.917.890 euro. Perioada de implementare este de 39 de luni”, se precizează în documentul citat.
În domeniul infrastructurii, un alt subiect de discuţie, comun cu Bulgaria, a vizat asigurarea navigabilităţii pe fluviului Dunărea.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News