VIDEO Bode: Autostrada Transilvania este coloana vertebrală a infrastructurii rutiere din Ardeal

captura youtube

Într-un interviu exclusiv pentru Prima News, fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, actualul Secretar General al PNL, a oferit o perspectivă detaliată asupra stadiului actual și viitor al Autostrăzii Transilvania.

De la Stagnare la Progres: Patru Ani de Transformări

Lucian Bode, acum Secretar General al PNL, a rememorat începuturile sale ca ministru în noiembrie 2020, un an marcat de pandemia COVID-19 și de un așa-zis blocaj pe Autostrada Transilvania.

Cu o viziune clară și un angajament ferm, Bode a preluat un proiect “mort” și l-a transformat într-un simbol al renașterii infrastructurale.

„Am găsit un proiect mort, un proiect care stagna, un proiect pe care l-am readus la viață. O parte dintre tronsoanele de al căror traseu birocratic m-am ocupat în 2020 vor fi date în trafic poate chiar în acest an, iar parte din contractele semnate în 2020 vor avea lucrări recepționate și vor fi date în trafic anul viitor și în 2025”, a  spus fostul ministru Lucian Bode.

Obiective Majore și Realizări:

Într-un mandat complicat, Bode a stabilit trei obiective principale: menținerea șantierelor deschise în ciuda pandemiei, semnarea de noi contracte de execuție și asigurarea finanțării.

Rezultatele nu au întârziat să apară: două loturi au fost finalizate și date în trafic, iar contracte pentru 110 km de autostradă au fost semnate în 2020.

„Pe 4 noiembrie s-au făcut 4 ani de când am preluat acel portofoliu. În momentul în care am preluat conducerea acelui minister am avut și șansa să vin din poziția de președinte al comisiei de transporturi din Camera Deputaților unde, timp de 3 ani de zile am interacționat cu toți miniștrii de transporturi dinainte de a ajunge eu să ocup acest portofoliu. Am avut această șansă, trebuie să spun și să recunosc, de a intra oarecum în cunoștință de cauză în acest mandat.

Am avut 3 obiective majore și nu doar legate de autotrada Transilvania, de infrastructură în general, fie că vorbim de infrastructură de transport rutier, feroviar, aerian sau naval. În primul rând, să mențin șantierele deschise, pentru că anul 2020 a fost anul pandemiei.

În al doilea rând m-am preocupat să semnez noi contracte de execuție pentru că erau două loturi din cele zece, între Târgu Mureș și Borș – doar două loturi erau în execuție. Opt erau în diferite stadii. Mă refer strict la autostrada Transilvania. Preocuparea mea a fost să scot la licitație și să semnez contracte pentru cât mai multe loturi.

În al treilea rând, să asigur finanțare. În mandatul meu s-a scris PNRR și am fost preocupat să asigur finanțare prin PNRR și pentru autostrada Transilvania”, a spus Lucian Bode.

Cu toate acestea, Bode a subliniat că nu toate tronsoanele au avut aceeași soartă, cu unele loturi întârziate datorită contestațiilor sau dificultăților tehnice. În ciuda acestor provocări, fostul ministru rămâne optimist pentru tronsoanele aflate în lucru, dar rezervat în privința celor în procedură de licitație.

Liberalul Lucian Bode a evidențiat rolul esențial al autostrăzilor în creșterea PIB-ului pe cap de locuitor și în îmbunătățirea calității vieții.

„Valoarea investițiilor în această zonă crește valoarea terenurilor, a imobilelor. Vreau să spun că în zona Sălajului, în zona autostrăzii, nu se mai găsesc terenuri de vânzare sau case, pentru că lumea vine și investește în zonă. Este un lucru care nu trebuie demonstrat. Până la urmă aceasta cred că trebuie să fie abordarea oricărui guvern, oricărui politician, și anume de a dezvolta zona căreia i datorează prezența în funcțiile publice. Eu datorez Sălajului, Transilvaniei, Clujului, în mod deosebit sprijinul și ascensiunea mea politică. Nu voi nega asta niciodată, dimpotrivă, sunt mândru că am avut ocazia să fiu în aceste poziții.”, a declarat liberalul Lucian Bode.

 

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: