Construcție lentă de autostrăzi și drumuri expres: evaluarea completă versus stadiul actual

Autostrada Bucurestiului
Sursa foto: captură video YouTube/ Alberto Costea Infrastructura Romania

Retrospectiva rutieră a lui 2023 arată că ne mișcăm greoi la capitolul „construcție de autostrăzi și drumuri expres”. Asociația Pro Infrastructură calculează că la 1 ianuarie 2024 avem mai puțin cu 30 de kilometri de drumuri noi, de mare viteză, decât s-a previzionat.

„Pe 2 ianuarie 2023 vă spuneam concluzia previziunilor noastre rutiere: va fi un an peste medie, chiar dacă mergem exclusiv din inerție pe obiective (aproape) sigure: 78,5 kilometri noi de autostradă și drum expres. Țintim 110,5 kilometri cu puțin noroc și mult chef de muncă și visăm măcar câteva luni la un RECORD de 126 kilometri! Realitatea? S-au inaugurat 80,5 km de autostradă și drum expres la care se adaugă 15,8 km de autostradă-muzeu. Încă o dată s-a demonstrat că am fost realist-optimiști: niciun lot nu a fost deschis înainte de estimarea noastră, ba chiar unele care aveau șanse mari s-au amânat pe 2024”, arată Asociația Pro Infrastructură.

Borna celor 1.000 km a fost atinsă de Nurol cu 13,55 km de pe A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău dar nu în mai-iunie, cum ar fi trebuit, ci abia în 21 septembrie. În 29 noiembrie a urmat UMB cu 9,5 km pe A0 Nord între DN1 și A3 plus 9,5 km de muzeu deoarece oficialii CNAIR nu s-au deranjat să facă descărcarea provizorie promisă mai bine de un an.

Industria de transport rutier de mărfuri ar putea crește cu 38% dacă autostrăzile din România s-ar întinde pe 2.000 km, față de cei 1.000 km existenți, potrivit analizei unei companii de transport de mărfuri din România și Europa.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: