Oficialii Primăriei Capitalei continuă seria dezbaterilor în vederea realizării unui Regulament privind aprovizionarea spaţiilor comerciale din Bucureşti. Viceprimarul Stelian Bujduveanu anunţă că, miercuri, s-a discutat despre un alt interval decât cel propus iniţial, pentru a nu deranja populaţia şi pentru a nu genera costuri suplimentare.
”Proiectul privind aprovizionarea în Capitală, decis împreună cu antreprenorii! Am primit astăzi noi propuneri legate de aprovizionarea din Bucureşti, în cadrul unei dezbateri publice la care i-am invitat pe reprezentanţii marilor retaileri. Împreună cu colegii mei Andrei Badiu, Razvan Mitu, Silviu Vaduva şi Melciu Florin, care mi-au fost alături la dezbatere, îi asigur pe bucureşteni şi pe antreprenori că, în final, vom avea un cadru legal complex, cu reguli clare, care va fluidiza traficul, fără a pune piedici mediului privat”, a scris, miercuri, pe Facebook, viceprimarul Stelian Bujduveanu.
Acesta anunţă că discuţiile au vizat, în principal:
- Agrearea unui nou interval orar de restricţionare a aprovizionării, astfel încât să nu fie afectaţi cetăţenii şi să nu implice costuri suplimentare pentru antreprenori
- Exceptarea anumitor zile de la aplicarea regulamentului (weekend-uri, sărbători legale)
- Stabilirea unei perioade de implementare a noilor reguli.
”Mulţumesc pentru deschiderea arătată şi pentru că înţelegeţi importanţa acestui proiect: AMRCR – Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România- Selgros Romania, Carrefour, Auchan, PENNY Romania, Lidl, Profi, Mega Image, MOBEXPERT, Altex Romania”, a mai transmis viceprimarul, anunţând că dezbaterile continuă.
Potrivit proiectului supus dezbaterii şi care a fost dezbătut şi la finalul anului trecut, ”agenţii economici care îşi desfăşoara activitatea pe raza Municipiului Bucureşti sunt obligaţi să realizeze aprovizionarea în intervalul orar 22:00 – 06:00”.
”Nerespectarea programului de aprovizionare constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda cuprinsa între 3.000 şi 5.000 de lei”, se mai arată în proiect.
Proiectul este motivat de aglomeraţia din Capitală: ”Municipiul Bucureşti este un oraş foarte aglomerat, cu trafic intens, cu multe centre comerciale mari si hypermarketuri, a căror aprovizionare este realizata de principiu cu autovehicule cu gabarit mediu şi mare”.
Bucureştenii care au consultat proiectul au părerile împărţite.
”Vă rog să regândiţi acest proiect! La parterul blocului unde locuiesc se află un magazin care obişnuia să facă aprovizionarea în timpul nopţii. Zgomotoul pe care îl crează cu cărucioarele, ţipat, uşi trântite… este incredibil, efectiv nu poţi să dormi (cu geamuri termopan închise) motiv pt care le-am solicitat în multiple rânduri să facă aprovizionarea în timpul zilei. Cu siguranţă nu este unicul caz”, scrie un bucureştean.
Un altul speră ca preţul produselor să nu crească: ” O idee excelentă, însă, ca mai mereu, diavolul e ascuns în detalii şi de aceea trebuie avut în vedere ca măsura să nu genereze costuri suplimentare în sarcina noastră, a cetăţenilor consumatori. Orele de noapte ale lucrătorilor se vor regăsi în preţurile la raft. De asemenea, nici maşinile de ridicare gunoi, betonierele şi alte maşini mari nu sunt binevenite la orele de vârf. Suntem într-un cerc vicios: măsurile bune se iau cu investiţii sau decontăm în trafic. Succes”.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News