Skip to content
Politică

Actul adițional al coaliției, consecința unei ”poziții radicale, talibane și greu de înțeles a USR PLUS”. Fenechiu (PNL): Documentul nu prevede drept de veto

Inquam Photos / Justinel Stavaru

Semnarea actului adițional la acordul coaliției a fost necesară, din cauza poziției extrem de radicale, talibane și greu de înțeles a USR PLUS, declară la RFI senatorul PNL Daniel Fenechiu. Criza din coaliție s-a încheiat teoretic, odată cu semnarea actului adițional, marți seară.

”Semnarea actului adițional a fost extrem de previzibilă, pentru că din păcate, la noi, în momentul când apare o problemă de orice gen, temperatura situației uneori duce lucrurile în situații din care e foarte greu să le mai scoți în condiții normale.

Așa s-a întâmplat și acum, datorită unei poziții extrem de radicale, talibane și greu de înțeles a USR PLUS, lucrurile au ajuns într-o situație din care nu se putea continua din perspectivă imagistică și mă refer aici la colegii de la USR PLUS, pur și simplu, cum era firesc, prin nominalizarea unui nou ministru al Sănătății și trebuia să existe și o anumită compensație, care să echilibreze puțin lucrurile. Și astfel a fost gândit acest act adițional, care nu rezolvă mare parte din probleme, datorită faptului că din perspectivă constituțională și din perspectiva declarațiilor atât ale primului-ministru, cât și ale președintelui PNL, competența constituțională rămâne la primul ministru.

Practic, ce s-a adus nou? Faptul că înaintea intervenirii unei revocări sau unei demiteri, primul-ministru va trebui să-i informeze pe liderii coaliției și să le expună un raport privind motivele acestei revocări. Deci este o tehnicalitate, este vorba pur și simplu de o chestiune formală, dar competența rămâne în continuare la prim-ministru”, a declarat Daniel Fenechiu.

Întrebat ce s-ar întâmpla dacă premierul Florin Cîțu i-ar anunța pe cei de la USR PLUS că vrea să le schimbe un ministru, iar aceștia s-ar opune, senatorul a răspuns: ”În protocol nu este consacrat dreptul la veto, ci este consacrată o procedură care prevede informare și dialog. Motivul pentru care se solicită premierului un raport privind cauzele intervenirii măsurii respective punitive este tocmai acela ca ambele părți, atât premierul, cât și partidul din care provine ministrul, să aibă un temei justificativ, pe undeva în interiorul formațiunii politice respective și premierul pentru opinia publică”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *