Update 18.15
Comisarul european propus de România pentru Transporturi, Adina Vălean, a fost validată de Comisia de Transporturi a P.E. A primit 36 de voturi ”pentru”, potrivit B1.
În timpul audierilor, Vălean a subliniat că Uniunea Europeană se află în zorii unei noi ere caracterizată de o accelerată inovație și transformare și s-a declarat ”pregătită să își asume responsabilitățile” de membru al Comisiei Europene.
Coaliția de guvernare, o bombă cu ceas. Conflictul Cîțu – Voiculescu și bluff-ul lui Barna
Robert Negoiță revine în PSD! ”A făcut multe greșeli, dar interesul partidului este mai presus”
Schimbare radicală în PSD. Ciolacu anunţă alegeri interne, pe model american: Candidatul la prezidențiale va fi desemnat prin vot
”Să sari pe geam și să lași pacienții să moară arși…”. Medicii de la Spitalul de Psihiatrie din Craiova, criticați de un fost ministru al Sănătății
Dacian Cioloş, în plin conflict în interiorul Renew Europe. Val de nemulţumiri la adresa co-preşedintelui USRPLUS
————————————————–
Europarlamentarul Adina Vălean, propusă de Guvernul Orban pentru funcția de comisar european pentru Transporturi, este audiată, joi, în Comisia pentru Transporturi a Parlamentului European. Marți, ea a fost audiată și în comisiile reunite pentru Afaceri europene ale Parlamentului României, primind aviz favorabil pentru ocuparea postului, relatează Hotnews.
Principalele declarații ale Adinei Vălean în PE:
– Sunt deosebit de onorată. Vreau să împărtășesc cu dvs câteva din gândurile mele legate de mandat.
– Avantajul cetățenilor europeni, libertatea de a trăi, de a lucra, studia și de a face afaceri oriunde în UE este una dintre valorile europene esențiale.
– Transportul este cel care facilitează exercitarea acestei libertăți. Voi lucra îndeaproape cu Parlamentul European și cu Consiliul.
– Este nevoie de un transport echitabil și transparent și sigur pentru cetățenii europeni.
– Una dintre țintele UE este reducerea numărului de cetățeni care mor pe drumurile europene.
– În prezent nu mai puțin de 26.000 de oameni mor anual, în întreaga UE, obiectivul fiind înjumătățirea acestui număr.
– Noul pact ecologic trebuie să permită accesul la un transport care să fie atât ecologic și cât și inteligent.
– Ar trebui să încetăm să mai vorbim în termeni antagonici despre transport și politicile de mediu.
– Este nevoie de reducerea emisiilor de carbon.
– Extinderea schemei europene privind emisiile la transportul maritim și reducerea subvențiilor pentru transportul aerian sunt alte măsuri avute în vedere.
– Există provocări, voi prioritiza investiții în recalificarea personalului pentru ca regiunile dominate de industria auto să continue să se dezvolte din punct de vedere economic și social.
– Îmbunătățirea mobilității pentru trupe și pentru echipamente militare nu trebuie trecută cu vederea atunci când vorbim despre investiții în infrastructură.
– Dubla utilizare a facilităților atât de către civili cât și în scopuri militare reprezintă o oportunitate majoră pentru Uniunea Europeană și ar trebui să fie o alegere strategică.
– Cred că ar trebui să acordăm sprijin Europei de Est pentru dezvoltarea sistemului de transport, să apărăm fondurile de coeziune. Îmbinarea mai multor instrumente ne va ajuta.