Skip to content
Economie

Administraţia Fondului pentru Mediu: Solicitări pentru 100% din bugetul programului Rabla Plus pentru persoane juridice

rabla clasic digi24

Întreg bugetul disponibil pentru etapa I a programului Rabla Plus pentru persoane juridice a fost deja solicitat, reiese din datele prezentate de Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), la o săptămână de la lansarea programelor. La persoane fizice, disponibilitatea este de aproximativ jumătate din bugetele Rabla Clasic şi Rabla Plus.

Administraţia Fondului pentru Mediu a prezentat, marţi, statistici legate de programele Rabla, la o săptămână de la lansarea acestora.

Astfel, la programul Rabla Clasic pentru persoane fizice, care are un buget total de 100 de milioane de lei, s-au primit solicitări pentru 48,22 milioane (48,22%), iar disponibilul este de 51,78 milioane (51,78%).

La programul Rabla Plus pentru persoane fizice, bugetul total este de 110 de milioane de lei, din care s-au solicitat 59,22 milioane (53,84%) şi mai sunt disponibile 50,78 milioane (46,16%).

La programul Rabla Clasic pentru persoane juridice, bugetul total este de 17,5 milioane de lei. Solicitări s-au primit pentru 7 milioane (40%) şi sunt încă disponibile 10,5 milioane (60%).

În ceea ce priveşte programul Rabla Plus pentru persoane juridice, s-au primit solicitări pentru tot bugetul, în valoare de 26,5 milioane de lei.

Ministerul Mediului a anunţat că programele Rabla Clasic şi Rabla Plus – ediţia 2022 au început în 8 februarie, la ora 10.00, cu cel mai mare buget din istorie: 1,24 miliarde lei.

În ediţia de anul acesta, programele vin cu o serie de modificări.

În ceea ce priveşte Programul Rabla Clasic, prima de casare este de 6.000 lei, respectiv 9.000 lei în cazul predării a 2 autovehicule uzate, la care se pot adăuga următoarele ecobonusuri, astfel: ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km în sistem WLTP; ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, echipat cu motorizare GPL/GNC; ecobonus în valoare de 3.000 lei la achiziţionarea unui autovehicul nou, exceptând motocicletele, echipat cu sistem de propulsie hibrid; ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

O altă modificare se referă la vechimea autovehiculului uzat eligibil în cadrul programului, care trebuie să fie de cel puţin 6 ani de la data primei înmatriculări în România. De asemenea, a fost eliminat termenul de 60 zile de casare/radiere a autovehiculului uzat, solicitanţii având posibilitatea de a-l casa/radia până la emiterea facturii autovehiculului nou.

Ministerul Mediului a precizat că, pentru achiziţionarea de motociclete noi în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, se acordă o primă de casare de 6.000 lei, la care se pot adauga: ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru autovehiculul nou motocicletă al cărui sistem de propulsie generează maximum 90 g CO2/km în sistem WMTC; ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

Valabilitatea notei de înscriere în cadrul Programului Rabla Clasic a fost extinsă la 300 de zile de la data emiterii, timp în care beneficiarii vor derula toate procedurile specifice de achiziţie a autovehiculului nou.

De asemenea, în cadrul Programului Rabla Plus s-a introdus obligativitatea casării unui autovehicul uzat pentru achiziţionarea unui autovehicul nou. Totodată, pentru fiecare autovehicul nou, există posibilitatea casării a maximum 2 autovehicule uzate.

Cuantumul finanţării este de: 51.000 de lei pentru un autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen şi 26.000 de lei pentru un autovehicul nou electric hibrid plug-in, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO2/km în sistem WLTP, în schimbul casării unui autovehicul uzat; 54.000 de lei pentru un autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen şi 29.000 de lei pentru un autovehicul electric hibrid plug-in, care generează maximum 80 g CO2/km în system WLTP, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, în schimbul casării a două autovehicule uzate; pentru fiecare autovehicul uzat mai vechi de 15 ani şi care are norma de poluare nu mai mare de Euro 3, se adăugă un ecobonus de 1.500 lei/autovehicul.

De asemenea, ecotichetul pentru achiziţionarea unei motociclete electrice este 26.000 lei, la care se poate adăuga un ecobonus în valoare de 1.500 lei, pentru casarea unui autovehicul uzat cu o vechime de cel puţin 15 ani de la data fabricaţiei şi care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.

Valabilitatea notei de înscriere în cadrul Programului Rabla Plus a fost extinsă la 300 de zile de la data emiterii, timp în care beneficiarii vor derula toate procedurile specifice de achiziţie a autovehiculului nou.

Valoarea finanţării nu poate depăşi 50% din preţul de comercializare al autovehiculului nou achiziţionat prin cele două programe.

Listele cu producătorii/dealerii auto care au semnat contracte de participare cu AFM sunt publicate pe site-ul instituţiei, www.afm.ro, la secţiunile programelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *