Skip to content
Politică

AEP mută strategic și ia urma banilor din campanie EXCLUSIV

cotidianul.ro

Redacția PSnews.ro vă prezintă în rândurile de mai jos cum Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) mută strategic și ia urma banilor din campania electorală pentru alegerile parlamentare din 2016.

VEDEȚI ȘI: Președinți de filiale dau cu subsemnatul la AEP ca la Parchet EXCLUSIV

Acum două săptămâni, vă prezentam în articolul din linkul de mai sus felul în care vicepreședintele AEP Marian Muhuleț (cel care se ocupă cu comunicarea instituției) a confirmat informațiile PSnews.ro, potrivit cărora președinți de organizații județene din diverse partide se prezentaseră la AEP, ca să-și dea datele personale. Ceea ce ni s-a părut ciudat a fost faptul că instituția le-a cerut politicienilor inclusiv numele mamei și al tatălui, pentru a fi trecute în fișa autorității.

În acel moment, Marian Muhuleț ne-a confirmat doar prima parte a informației, indicându-ne să facem solicitare scrisă pentru orice fel de detalii suplimentare. Ne-am conformat (întrebând ce partide politice au fost vizate și care este scopul acțiunii AEP) și iată ce răspuns am primit miercuri dimineață din partea Autorității Electorale Permanente (documentul îl puteți descărca făcând click AICI):

„Demersul AEP vizează actualizarea Registrului fiscal constituit la nivelul instituției, în conformitate cu prevederile art. 60 din Legea nr. 344/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, potrivit cărora Autoritatea Electorală Permanentă păstrează un registru fiscal al partidelor politice în care vor fi trecute următoarele:

a) numele și prenumele, codurile numerice personale, domiciliile și datele de contact ale persoanelor responsabile de administrarea fondurilor partidului politic, la nivel național și județean;

b) adresele sediilor centrale, ale organizațiilor teritoriale și ale structurilor interne ale partidelor politice prevăzute la art. 4, alin. (4) din Legea nr. 14/2003 (a partidelor politice – n.r.), republicată;

c) numele și prenumele, codurile numerice personale, domiciliile și datele de contact ale persoanelor îndreptățite să reprezinte partidele politice la nivel central și județean;

d) datele referitoare la activitatea financiară a partidelor politice;

e) sancțiunile aplicate.

De asemenea, având în vedere faptul că AEP a efectuat controale privind finanțarea campaniilor electorale pentru alegerile locale și parlamentare din anul 2016, ce au vizat cheltuielile efectuate de fiecare organizație județeană, aceste date sunt necesare pentru identificarea fiecărui contravenient, în vederea aplicării unor eventuale sancțiuni la nivel local”.

Ce înțelegem de aici?

Concluzia care se desprinde este aceea că, dacă demersul AEP va fi dus până la capăt, va fi mult mai ușor ca orice persoană implicată în finanțări politice să fie detectabilă de către instituțiile de investigare a modului în care sunt primiți și cheltuiți banii de campanie – atât la nivel național, cât și la nivel județean. Așadar, demersul Autorității Electorale Permanente a fost gândit ca să transparentizeze nu numai fluxurile financiare care alimentează campaniile electorale, ci și identitatea oamenilor din spatele acestor fluxuri de bani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *