Deși acțiunile imperativ necesare reparării pistelor de aterizare și decolare ale Aeroportului Internațional Henri Coandă (Otopeni) au fost demarate abia în cel de-al doisprezecelea ceas – doar după un grav incident de siguranță care a fost cât pe ce să se soldeze cu un veritabil dezastru, și numai după ce Asociația Pro Infrastructură a avertizat, în termeni duri, că ”starea dezastruoasă a pistelor pune în pericol viața călătorilor” –, Compania Națională Aeroporturi București SA (CANB) nu stă deloc pe gânduri când vine vorba despre cheltuirea a nu mai puțin de 1.695.346 euro (fără TVA) pentru ”servicii de amenajare și întreținere a spațiilor verzi exterioare și a plantelor naturale din interior”.
PSnews.ro vă prezintă, în exclusivitate, anunțul de licitație nr. 184644 din 24 aprilie, prin intermediul căruia Compania Națională Aeroporturi București SA își manifestă intenția de a achiziționa ”servicii de ierbicidare, amenajare și întreținere de spații verzi, egalaj de arbori și tunderea gardurilor vii, servicii de însămânțare, aranjamente florare, arbori, plante, semințe de plante cu utilizare specifică, bulbi de flori, arbuști, diverse tipuri de îngrășăminte, pesticide”. Potrivit documentului, contractul se va desfășura pe o perioadă de doi ani și va viza, exclusiv, Aeroportul Internațional Henri Coandă.
Un manager de spital sare la gâtul lui Raed Arafat: Ne-a vândut castraveţi, uitând că şi noi cultivăm
Rareș Bogdan, despre incidentul „ochelarii” din Camera Deputaților: Gesturile mici trădează caracterele în momentele cheie
Rafila: Cred că scenariul cel mai optimist este spre sfârşitul lunii septembrie. Atunci am putea să revenim la normal
Primarul Dominic Fritz, agent al serviciilor secrete germane? Dovezile care îl dau de gol pe edilul Timişoarei
Imagini spectaculoase din Ținutul Buzăului. Ciolacu: Obligația noastră este să protejăm acest loc
Scopul și atribuțiile CNAB
Compania Națională Aeroporturi București SA a fost înființată în 2009, prin fuziunea aeroporturilor internaționale Henri Coandă (Otopeni) și Aurel Vlaicu (Băneasa), cu scopul de a coordona proiectele de dezvoltare și modernizare ale celor două aeroporturi, precum și pentru a gestiona strategii pe termen mediu și lung în domeniul aeronautic. În decembrie 2017, CNAB a anunțat că a realizat venituri totale de 1,08 miliarde lei, în urcare cu 8,3% faţă de anul 2016, pe fondul creşterii traficului aerian de pasageri, în timp ce profitul brut a avansat cu 45%, la 389,7 milioane lei.
De la ”Happy Or Not” la panseluțe și arbuști
Vă amintim că PSnews.ro a dezvăluit, chiar în timpul scandalului generat de starea pistelor de la Henri Coandă, că CNAB a cheltuit 40.311 lei fără TVA (echivalentul a 8.650 euro) pentru… sondarea opiniei publice cu privire la ”serviciile consumate pe aeroport”. Concret, deși pistele aeroportului puneau în pericol viața călătorilor, CNAB achiziționase 8 echipamente de tip ”Happy Or Not” – mai exact, niște dispozitive cu afișaj ale căror butoane reprezintă emoticoane care desemnează situarea afectivă a clientului.
DETALII AICI: Pistele de la Otopeni pun în pericol viețile călătorilor. CNAB se ocupă cu sondaje Happy Or Not! DOCUMENT EXCLUSIV