Skip to content
Politică

Afișe electorale, pe peretele Facebook: un top pentru candidații la Primăria Sectorului 3 EXCLUSIV

Redacția Psnews.ro a analizat afișele principalilor candidați de la Primăria Capitalei și primăriile de sector și a alcătuit un top al celor mai inspirate și al celor mai puțin inspirate imagini de campanie. Totodată, în demersul nostru, ne-au interesat și elemente din campanie online, precum cover-ul (n.r. coperta) de Facebook. Cu alte cuvinte, am vrut să vedem cum se prezintă candidații din punct de vedere vizual.

CITEȘTE ȘI: Bunul, răul și urâtul în afișele candidaților la Primăria Sectorului 1. Un top PSnews EXCLUSIV

CITEȘTE ȘI: Candidații la Primăria Sectorului 2, alegeri neinspirate de campanie EXCLUSIV

În acest episod, ne ocupăm de Sectorul 3, prezentându-vă care sunt, în opinia noastră, cele mai bune și cele mai proaste afișe ale candidaților sau imagini din fruntea paginilor lor de Facebook.

1. Robert Negoiță – PSD-UNPR

Considerăm că se vede experiența din punctul de vedere al campaniei electorale în cazul actualului edil al Sectorului 3 și candidat din partea PSD-UNPR. În acest sens, Robert Negoiță nu a pus pe imaginea de cover sigla patidului, orientându-se astfel și spre electoratul de dreapta. Mai mult, nu a păstrat culoarea roșu scarlet a PSD-ului, optând pentru o nuanță burgundy, acceași folosită și în campania “I <3 S3”, deci mergând, mai degrabă, pe brand-ul sectorului, ceea ce înseamnă un plus din partea noastră. Cum am mai văzut și în cazul altor candidați (detaliu prezent și în campania electorală din SUA) Robert Negoiță și-a făcut un logo propriu, simplu, ușor de memorat vizual. Faptul că nu a pus afișul cu poza sa la cover echilibrează întregul profil de Facebook.

18
Sursa: Facebook

Același logo este reluat și în afișul oficial, însă păstrează culoarea PSD-ului:

19
Sursa: Facebook

2. Elena Petrescu – ALDE

Imaginea de cover a candidatei ALDE, Elena Petrescu, are un stil “clean”, însă elementele sunt oarecum înghesuite în dreapta, creând, astfel, o disproporție. Cu toate că harta Sectorului este o opțiune pentru mulți dintre candidați, considerăm că nu transmite prea multe, putând să aleagă o imagine care ar putea sublinia mai bine un mesaj electoratului. Fotografia candidatei este potrivită, Elena Petrescu având un aer distins. Aceeași alegere insipirată a pozei o remarcăm și în afiș, care păstrează grafica folosită de aproape toți candidații ALDE. Ne referim, în acest caz, la culori, degradeuri.

3
Sursa: Facebook
1petrescu afis 3
Sursa: Facebook

3. Cristina Pocora – PNL

Imaginea de cover a candidatei PNL, Cristina Pocora, este simplu, minimalist, în culorile partidului. E de apreciat că și-a creat un logo propriu, bine gândit din punct de vedere estetic. Sloganul are un font care imită scrisul de mână, fapt ce oferă o notă personală posterului. Săgeata partidului se întrevede prin background-ul galben, fără a îngreuna posterul.

9

Sursa: Facebook

Afișul de campanie al Cristinei Pocoara păstrează același stil al imaginilor clasice corporatiste, pe care îl regăsim și la colegul ei de partid, Alexandru Nazare: siluetele tinerilor pe fundal, cu referire la comunitatea sectorului. Însă, putem spune că ajunge mai ușor la public și e, totodată, în concordanță cu sloganul său de campanie. Relațiile cromatice sunt în regulă, scrisul inteligibil – altfel spus, un afiș bine gândit. Cu toate acestea, nu se poate să nu remarcăm o oarecare rigiditate a candidatei în fotografie – am fi preferat o imagine mai…prietenoasă.

8
Sursa: Facebook

4. Tudor Turiceanu – PPU
Numele său, deși se dorește să semene cu o semnătură de mână, personalizând astfel afișul, este ușor ininteligibil. Introducerea butonului de share pe afiș se potrivește campaniei în online, adresându-se în acest fel și electoratului mai tânăr. Cu toate că imaginea din fundal este reprezentativă, încarcă destul de mult afișul.

12
Sursa: Facebook

În ceea ce privește imaginea de cover, candidatul a făcut o alegere bună – apreciem modul cum a ales să prezinte principiile sale, pe fundalul simplu, monocrom.

11
Sursa: Facebook

5. Cristian Petrescu – PMP

Se pare că mult-discutatul slogan “Cheamă-l pe Cristi”, foarte mediatizat în precampanie, apare marginalizat în colțul afișului, la denumirea site-ului. Fonturile se armonizează, iar din punct de vedere cromatic, posterul stă destul de bine. Astfel, Cristian Petrescu este pe locul al cincilea, în clasamentul PSnews.

5
Sursa: Facebook

Candidatul PMP a optat și el pentru sigla de campanie la cover, dublată de această dată, ca într-un model de tapet.

4
Sursa: Facebook

6. Roxana Wring – USB

Stilul este, asemenea tuturor afișelor USB, “clean”, fiind pe fundal alb. Faptul că apare alături de Nicușor Dan îi oferă un plus de capital de imagine, pentru că, spre deosebire de alți candidați, Roxana Wring stă mai prost la capitolul notorietate. Este de apreciat că pe pagina personală de Facebook găsim mai multe afișe cu obiectivele sale, precum și filmulețe scurte de prezentare. Astfel, candidata USB se află pe locul al șaselea în topul PSnews.

13
Sursa: Facebook

7. Daniel Ghiță – PRU

Boxerul Daniel Ghiță, candidat la Primăria Sectorului 3, din partea PRU, și-a ales un slogan în concordanță cu preocupările sale – Campionul Acțiunii. Grafica afișului, cover la pagina de Facebook, este asemănătoare celorlalte postere PRU, cu elemetele bine evidențiate. Font-ul este același ca și în siglă, deci se merge pe uniformitate. Fotografia este decupată puțin neglijent, motiv pentru care afișul se poziționează pe poziția a șaptea.

16
Sursa: Facebook

8. Florin Ștefan Vasile – PDS

În cazul candidatului din partea PDS, Florin Ștefan Vasile, nu înțelegem prea bine de ce a ales să-și scrie cu italic cel de-al doilea prenume, în imaginea de cover. Nu înțelegem nici mirarea sa că a găsit pe hartă Sectorul 3. Iarăși, nu înțelegem de ce a optat pentru această prezentare de “om de meteo” care parcă anunță temperaturi scăzute, ținând cont de geaca cu care apare candidatul în fotografie. Remarcăm, totodată, că restul Bucureștiului este hașurat cu o pensulă în Paint, ceea ce îi aduce încă o bilă neagră.

10
Sursa: Facebook

Până la publicarea materialului, candidatul și-a modificat imaginea de cover, cu afișul campaniei. Fotografia, după cum vedeți, nu are rezoluția bună și e dimensionată prost. Observăm diversitatea font-urilor (care poate fi obositoare), iar cadranul cu buletinul de vot este suprapus nenatural peste fotografie. Chiar și cu această schimbare vizuală, candidatul rămâne pe poziția opt, în topul nostru.

13241333_973060052789417_1215321418314232578_n
Sursa: Facebook

9. Cristel Sabău – PER

Poziția candidatului PER, Cristel Sabău, în afiș, îl face să pară un jandarm în fața unui club. Pe un fundal vernil (pe alocuri – fosforescent), cu un detaliu în colț, sunt suprapuse fotografia și sigla partidului, dreptunghiulare, fără grijă la nuanțe.

6
Sursa: Facebook

Candidatul PER și-a pus ca imagine de cover sigla partidului, pe fundal alb:

7
Sursa: Facebook

10. Constantin Panait – independent

Candidatul independent, Constantin Panait, a realizat un colaj din pliantele sale de campanie pe care l-a postat ca imagine de cover. Imaginile nu sunt bine aliniate, iar grafica este depășită în materie de advertising. Deși vrea să iasă în evidență prin vernilul utilizat, el deranjează cromatic, creând mai degrabă impresia de kitsch. Fotografia de profil este tot un astfel de pliant fotografiat, haxagoanele cu obiectivele sale electorale trimițând cu gândul la o publicitate de apicultură.

14
Sursa: Facebook

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *