Airbus și-a asigurat doisprezece ani de producție garantată. Avalanșă de comenzi

Sursa foto: Pexels

Airbus și Boeing înregistrează comenzi, dar se chinuie să livreze avioane

Perspectivele de creștere a traficului aerian le permite producătorilor de avioane să culeagă un val de contracte. Cu riscul de a provoca probleme logistice, dovada prelungirii timpilor de livrare, atât Airbus cat si Boeing continua sa încheie contracte într-o piață in care cererea devine tot mai mare.

Potrivit Le Monde, într-o singură săptămână (12 -19 decembrie) producătorul european de avioane a înregistrat nu mai puțin de 537 de comenzi pentru avioane comerciale printre care un contract foarte mare încheiat cu Turkish Airlines.

53 de miliarde de dolari, comanda companiei Turkish Airlines

Compania turcă are nevoie de 220 de aeronave, inclusiv 150 de avioane A321 cu distanță medie și 70 de avioane A350 pe distanță lungă, plus 135 de aeronave opționale. O comandă evaluată, preț de listă, la 53 de miliarde de dolari (aproape 48 de miliarde de euro). La acestea s-a adăugat un contract pentru 157 de A320neo suplimentare comandate marți, 19 decembrie, de compania aeriană low-cost britanică Easyjet, pentru 15 miliarde de dolari.

Cu această avalanșă de contracte, Airbus își va bate recordul anterior, care datează din 2013, când a înregistrat 1.503 de comenzi. Începând de miercuri, 27 decembrie, avea încă 1.938 de avioane. Cu aproape 9.000 de avioane în depozit, producătorul de avioane și-a asigurat aproape doisprezece ani de producție garantată.

Previziuni Boeing: In 20 de ani compania va ajunge de la 24.500 de avioane, la 48.575

Potrivit previziunilor grupului american Boeing, numărul aeronavelor comerciale aflate în serviciu se va dubla până în 2044, de la 24.500 de avioane în prezent la 48.575. O cifră în contradicție cu nevoia de combatere a încălzirii globale, dar care ilustrează creșterea așteptată a traficului aerian.

Această estimare este validată de Asociația Internațională de Transport Aerian care a tras un semnal de alarmă companiilor aeriene, raportând că acestea vor trebui să recruteze între 500.000 și 600.000 de piloți pentru a prelua controlul asupra tuturor aeronavelor care traversează cerul întregii lumi în decurs de douăzeci de ani.

Grupul american avea încă de anul trecut, o ambiție modestă. Următorul său obiectiv pentru sfârșitul anului 2023 era să lanseze 47 de avioane 737 Max, în fiecare lună. Aparent, nu au îndeplinit obiectivul.

„Nu suntem încă la treizeci și unu de 737 Max pe lună”, recunoștea, pentru Le Monde, un purtător de cuvânt al producătorului de avioane. Suntem în spatele Airbus, care lansează cincizeci și patru de A320 în fiecare lună și intenționează să crească la șaizeci de exemplare ale aeronavelor sale emblematice pe distanță medie în 2023.

Airbus: cotă de piață de peste 63% pe segmentul de transport mediu este cea mai vândută aeronavă

Si totuși, Boeing nu va putea recăpăta rapid terenul pierdut în fața Airbus. De patru ani, producătorul european de avioane a devenit numărul unu mondial în aeronautică în detrimentul rivalului său american. Este în frunte, cu o cotă de piață de peste 63% pe segmentul de transport mediu, cea mai vândută aeronavă.

Dar, una peste alta, atât Airbus, cât și Boeing nu au reușit să-și mărească rata de producție, iar de la începutul lui 2023, doar 50 de aeronave pentru transport mediu au părăsit liniile de asamblare în fiecare lună, potrivit Le Monde. Producția scăzută, lipsa inovației și problemele tehnice pun piedici  industriei aeronautice, însă marile companii au șansa să schimbe greutățile în oportunități dacă își armonizează realist oferta în raport cu cererea ridicată.

Sursa: Le Monde

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: