Compania aeriană cu capital românesc AirConnect şi-a lansat, luni, operaţiunile de pe Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa „Aurel Vlaicu”, cu patru zboruri zilnic şi patru sosiri, la preţuri ce pornesc de la 50 euro.
„Este momentul în care, practic, Air Connect îşi consolidează prezenţa la Bucureşti prin repoziţionarea la o nouă casă, pe care ne-o dorim să fie cu succes şi care să aducă pasagerilor noştri beneficiile pe care atât de mult le caută şi pentru moment nu puteam să le oferim operând în alte aeroporturi. (…) Air Connect s-a născut din dorinţa de a deservi rutele regionale, iar probabil nu există un loc mai bun de plecare din Bucureşti decât Aeroportul Aurel Vlaicu, deoarece, pe de o parte, se află în centrul oraşului, practic trecem Parcul Herăstrău şi ajungem la Piaţa Victoriei, pe de altă parte este probabil cel mai modern aeroport din punct de vedere al infrastructurii, beneficiem de o pistă de aterizare extrem de bine pusă la punct, iar aerogara beneficiază de facilităţi de primă clasă. Deci, practic, poate oferi pasagerilor un, să zicem, sejur foarte scurt între parcarea aeroportului şi scaunul din avion. Dacă în alte locuri şi în alte capitale acest sejur poate dura între o oră şi o oră jumătate, la Băneasa ne putem mândri că în 5 minute cobori din maşină şi practic poţi realiza absolut toate formalităţile de control de securitate şi ajunge pe locul din avion”, a declarat directorul general al companiei AirConnect, Tudor Constantinescu.
Primul zbor operat de companie din Bucureşti-Băneasa a fost spre Baia Mare.
Potrivit directorului companiei, AirConnect este un operator nou în arealul companiilor aeriene din România, care a obţinut licenţa de operare şi certificatul de operator la sfârşitul sezonului de vară 2022, iar operarea zborurilor regulate a început-o în luna martie 2023.
„Ca toţi copiii, să spunem, am suferit de câteva din bolile copilăriei. Aş menţiona varicelă, rubeolă, rujeolă, dar ceea ce este important să înţelegem cu toţii este că în spatele AirConnect este o echipă de profesionişti – şi lucrăm în mod constant, iar toată energia acestei echipe este în direcţia de a oferi un serviciu de calitate, un serviciu regulat şi un serviciu pe care pasagerii noştri să se poată baza”, a susţinut Constantinescu, potrivit agerpres.ro.
Din punct de vedere al rutelor deservite, dinspre Bucureşti, Air Connect va zbura către Suceava, Baia Mare şi Timişoara.
„Avem în vedere şi alte rute interne pe care să extindem operarea companiei, iar internaţional, pentru moment, se zboară către Budapesta. Din ţară deservim pe perioada sezonului Constanţa dinspre Timişoara şi dinspre Cluj. Încă o dată dorim să subliniem bucuria cu care facem această mutare (de pe Aeroportul Otopeni pe Aeroportul Băneasa – n. .r). Dorim să reamintim pasagerilor avantajele de care se vor bucura la Aeroportul Băneasa. Practic, proximitatea multiplelor mijloace de transport în comun şi faptul că aeroportul oferă un traseu extrem de scurt pentru pasageri, care îi face să îşi scurteze durata totală a zborului către destinaţia dorită”, a afirmat el.
Şeful AirConnect a adăugat că orarul de zbor este structurat „cu patru sectoare în fiecare dimineaţă, să zicem în prima parte a zilei, şi patru sectoare în fiecare după-amiază”.
„Deci, suntem undeva la patru plecări dinspre Băneasa şi patru sosiri către Băneasa. Preţurile la bilete încep de undeva de la 50 euro, dar, evident, pe măsură ce avionul se umple, deci factorul de umplere a avionului creşte, acestea cresc odată cu el”, a subliniat acesta.
Tudorache a făcut referire şi la situaţia cu care se confruntă domeniul aviaţiei din punct de vedere al personalului, în condiţiile în care aeronava care trebuia să ajungă luni de la Sibiu la ora 11:50 a avut o întârziere de 70 de minute.
„Cred că discuţia este un pic mai amplă. Practic, dacă ne uităm la peisajul operaţional, şi nu vorbesc numai de România, ci pe întreg teritoriul european, cred că astăzi resimţim extrem de acut efectele pandemiei, în absolut toate punctele critice, să spunem. Şi aici mă refer la controlorii de trafic, personalul care deserveşte aeronavele în aeroporturi, chiar personalul aeroporturilor. Toţi ne confruntăm cu o lipsă acută de personal calificat. Dacă în perioada pandemiei mulţi dintre colegii noştri şi-au găsit, să spunem, fericirea în alte industrii, aceştia nu s-au mai reîntors şi ştim cu toţii că anul acesta reprezintă primul an în care ne-am reîntors la volumele de trafic şi la volumele de pasageri dinainte de pandemie, poate chiar le-am depăşit, dar avem de-a face cu probleme de personal, în principal extrem de acute. Acum, punctual, la zborul de astăzi, practic ceea ce s-a întâmplat: avionul a avut un zbor la Istanbul. Pe aeroportul din Istanbul era prevăzută o escală de o oră, care s-a prelungit la 1 oră şi 40 de minute din motivele menţionate mai devreme şi această întârziere practic s-a repercutat către celelalte zboruri”, a explicat Tudor Constantinescu.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News