Alegeri Germania: Platformele X, Meta, TikTok, test de criză pentru reducerea pericolului dezinformării

Sursă foto: Freepik

Platformele online Microsoft, TikTok, LinkedIn, Google, Snap, Meta și X vor lua parte la un test de criză pe 31 ianuarie, pentru a se asigura că dispun de măsuri adecvate de reducere a riscurilor înainte de alegerile din Germania din februarie, a confirmat vineri un purtător de cuvânt al Comisiei Europene.

Testul va trece printr-o serie de scenarii potențiale și va fi efectuat la cererea autorităților germane, a adăugat acesta.

În conformitate cu Legea privind serviciile digitale (DSA), care a intrat în vigoare în august 2023, cele mai mari platforme online sunt obligate să reducă riscurile potențiale, cum ar fi dezinformarea, scrie Euronews.

Vineri, același grup de platforme va lua parte la o discuție cu coordonatorul german al serviciilor digitale și cu Comisia pentru a discuta riscurile înaintea votului din 23 februarie.

Evoluțiile recente, inclusiv interviul în direct acordat la începutul lunii ianuarie pe X de către proprietarul platformei, Elon Musk, și Alice Weidel, liderul partidului de extremă-dreapta Alternativa pentru Germania (AfD), au condus la întrebări cu privire la interferența în alegeri și conformitatea cu DSA.

„Alegerile sunt o chestiune națională; dar analizăm sistemele pe care platformele online le-au pus în aplicare pentru a ne asigura că iau măsuri de atenuare a riscurilor”, a declarat Comisia.

O altă evoluție recentă este rolul platformei video TikTok în alegerile din România din noiembrie anul trecut. În decembrie, executivul UE a deschis o procedură oficială împotriva companiei chineze, suspectând-o că a încălcat DSA prin faptul că nu a atenuat în mod adecvat riscurile legate de integritatea votului din țară.

Citește mai multe AICI.

 

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: