Parlamentarii bulgari doresc o comisie parlamentară care să investigheze influența rusă, a declarat pentru Euractiv.com Ivailo Mirchev, membru al formațiunii „Continuăm Schimbarea – Bulgaria democrată”.
Inițiativa vine în urma descoperirii unei legături între un grup de companii din Bulgaria și o rețea de influență rusă identificată în România în timpul alegerilor prezidențiale anulate.
„Agenția digitală rusă care a condus campania naționalistului Călin Georgescu în România este conectată la peste 50 de companii bulgare, majoritatea din aceeași industrie, înregistrate în orașul Plovdiv și deținute de aceeași persoană”, a explicat Mirchev pentru Euractiv.com.
El a adăugat că de ani de zile, propaganda rusă s-a infiltrat în Bulgaria, în primul rând prin finanțări legate de companiile energetice afiliate la Kremlin.
„În contextul unor servicii și instituții disfuncționale, vom discuta despre posibilitatea creării unei comisii parlamentare de investigație care să adune dovezi ale influenței Rusiei în Bulgaria la toate nivelurile”, a adăugat deputatul bulgar.
BG Elves – o comunitate online de experți în securitate cibernetică și luptă împotriva dezinformării, care a încercat să demască rețelele de cumpărare de voturi la alegerile din octombrie din Bulgaria, a raportat descoperirea unei rețele de companii bulgare deținute de un cetățean georgian și legate de răspândirea influenței pro-ruse în România.
Rețeaua duce la o companie înregistrată în orașul bulgar Plovdiv.
Ancheta BG Elves din Bulgaria a pornit de la o investigație jurnalistică publicată de Snoop.ro pe 3 decembrie, care a identificat o companie cheie care conectează rețelele. Firma în cauză este înregistrată la o adresă din Plovdiv.
„În urma acestei anchete jurnalistice românești am dat de urma 51 de companii înregistrate sub numele unui cetățean georgian. Multe au fost înființate în aceeași zi, mai ales în 2024. Avem e-mailuri oficiale, profiluri Facebook, numere de telefon și adrese ale multor angajați de la aceste firme. Sunt sute. Și toți sunt ruși”, a scris BG Elves, fără a dezvălui numele companiilor.
„Aceste companii bulgare, conduse de ruși, au influențat semnificativ rezultatele electorale din România și Bulgaria, precum și din întreaga Europă”, susține organizația.
„În acest caz, vedem că ideile din conținutul pe care îl promovează prin canalele lor ajung, în medie, la fiecare cetățean bulgar de până la 10 ori pe lună. Dar, din moment ce conținutul este targetat, vorbim literalmente despre bombardarea unor anumite grupuri de populație”, a explicat BG Elves pentru Euractiv.com.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News