Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Dragoş Pîslaru, a precizat că propunerea de amânare a termenelor pentru realizarea proiectelor prin PNRR nu înseamnă automat şi modificarea de regulament şi a atras atenţia că mai multe segmente de autostradă, între Târgu Mureş-Miercurea Nirajului şi Reghin-Târgu Neamţ nu mai sunt prinse în simularea Comisiei Europene.
”Eu am tot respectul pentru colegii mei Siegfried Mureşan şi Victor Negrescu şi am văzut modul în care a fost comunicată această iniţiativă, numai că, fiind şi eu membru în Parlamentul European, ştiu care este valoarea acestui sfat pe care Parlamentul European îl are. Evident, Comisia Europeană trebuie să îl ia în calcul. Dar nu înseamnă că acest lucru se transformă imediat într-o modificare de regulament. Este un demers care teoretic ar putea ajuta, în practică suntem foarte aproape de partea finală. Nu aş vrea să spun că nu există nicio şansă pentru lucrul acesta, însă aş vrea să traduc mai bine, poate, ce a fost în spaţiul public legat de această prelungire”, a declarat Dragoş Pîslaru, sâmbătă, la Digi 24.
Întrebat dacă alte ţări stau mai bine decât România la absorbţia fondurilor din PNRR, Pîslaru a explicat că nu cunoaşte exact maturitatea proiectelor altor state.
”Din perspectiva cifrei de absorbţie, suntem la 37 la sută. Cifrele altora nu sunt neapărat la fel de bune ca ale noastre, dar ceea ce nu ştiu să vă dau, ca imagine, este stadiul implementării. Parlamentul European ce a adoptat a spus aşa: dacă ai proiecte mature, adică măcar jumate din ele, atunci Parlamentul a solicitat să poţi să le termini. Problema la noi e că, dacă am fi avut aceste autostrăzi într-un stadiu care să mă ducă la maturitate, nu aş mai fi avut o problemă să le tai de pe împrumuturi, de pe ce avem deja. La fel şi spitalele. Probema la noi în România nu e că am putea să prelungim ceva, ci faptul că nivelul de implementare, şantierele…”, a spus Pîslaru.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News