Skip to content
Politică

Ambulanța București-Ilfov, pregătită de sărbători. Alis Grasu, sfaturi esențiale EXCLUSIV

Medicul Alis Grasu, managerul general al Serviciului de Ambulanță București-Ilfov, a oferit un interviu, în exclusivitate pentru PSnews.ro

Șefa Serviciului de Ambulanță a subliniat că în perioada Crăciunului și Anului Nou predomină afecțiunile digestive, însă, spune Alis Grasu, că  „nu există o diferență clară între sărbători și restul anului”.

În ceea ce privește organizarea propriu-zisă a Serviciului de Ambulanță pentru a face față tututor a solicitărilor, medicul a explicat că se încearcă o prioritizare corectă a apelurilor. Mai mult, aceasta a precizat că au fost sistate concediile de odihnă, în perioada 23 decembrie – 4 ianuarie, astfel că toți angajații vor fi la serviciu.

Totodată, Dr. Alis Grasu a oferit mai multe sfaturi celor care folosesc petarde și artificii în noaptea dintre ani, dar și recomandări generale pentru cei care sună la Ambulanță, astfel încât solicitarea să fie încadrată cât mai corect.

Reporter PSnews: Care sunt cazurile/diagnosticele cele mai frecvente cu care vă confruntați, în perioada sărbătorilor?

Alis Grasu: Nu există o diferență clară între sărbători și restul anului. Și de sărbători se cheamă ambulanța pentru întreaga paletă de motive de solicitare prevăzute în indexul nostru de dispecerizare. Sigur, în perioada din timpul sărbătorilor și imediat următoare, predomină afecțiunile digestive. Este firesc, după un post îndelungat, oamenii încep să consume, nu una-două din produsele preparate cu multă grijă, ci cât mai mult și din de toate, astfel încât apar și problemele digestive.

Reporter PSnews: Anul trecut au fost peste 1.224 de solicitări la Ambulanța București-Ilfov (735 fiind urgenţe) în noaptea de Revelion și în prima zi din an. Este pregătit Serviciul pentru un număr la fel de mare – sau chiar mai mare – de solicitări? Cu vă veți organiza concret? 

Alis Grasu: Dacă ne raportăm la ultimele patru zile, puteți să luați ca un antrenament de forță pentru Serviciul de Ambulanță. În penultimele 48 de ore (căci nu mai am bilanțul de ieri dimineață, până azi-dimineață), deci, în două zile, la Serviciul de Ambulanță s-au înregistrat peste 3,500 de solicitări și s-au făcut în jur de 3.150 de către SMURD. Deci, e un antrenament. Le-am făcut față și la aceste zile foarte pline. Sigur, cu mențiunea că la consultațiile la domiciliu se ajunge mai greu, se ajunge cu întârziere – și este normal. Consultația la domiciliu nu reprezintă o urgență cu risc vital imediat: și la medicul de familie dacă ajung aceste cazuri, nu sunt băgați imediat în cabinet, ci așteaptă până le vine rândul. Răspundem la toate solicitările populației. Am rugat ca atunci când există posibilitatea să apeleze la medicul de familie, fiind un număr mare solicitări și foarte mare și fiind bine-cunoscut deficitul nostru de personal, de 47%, doar la populația normată statistic (la cea reală, care e mai mare cu un milion aproape, în București, în fiecare zi, sigur, deficitul e mai mare). Facem eforturi să răspundem la toate solicitările, încercăm să le prioritizăm cât mai corect, așa vom face și de sărbători. Am sistat concediile de odihnă, în perioada 23 decembrie – 4 ianuarie. Niciun angajat al Serviciului de Ambulanță, nici managerul, nici directorul medical nu primesc concediu de odihnă, toți suntem la serviciu, toți ne-am capacitat ca să răspundem la toate solicitările, populației.

Reporter PSnews: Ce sfaturi le dați celor care folosesc, în noaptea dintre ani, petarde și artificii?

Alis Grasu: Să facă aceste lucruri doar în condițiile prevăzute de lege. Există legislație în vigoare, în ceea ce privește folosirea petardelor, a artificiilor. Să se asigure că nu sunt lăsate la îndemâna copiilor. Să o facă asigurându-se că nu există niciun risc, atât pentru cei care utilizează aceste artificii, pe care le manevrează și pentru cei din jur care asistă la lansarea artificiilor.

Serviciul de Ambulanță răspunde la toate solicitările. Nu am refuzat niciodată o solicitare. Rugămintea este, însă, la cei care sună la ambulanță să fie cât mai corecți în ceea ce spun vizavi de problemele cu care se confruntă de sănătate și pentru care au nevoie de ambulanță, pentru că, spunându-ne corect aceste probleme, reușim să le încadrăm, într-un cod de urgență cât mai aproape de normalitate, deci cât mai corect, și să le prioritizăm cât mai corect, astfel încât urgența reală, aceea cu risc vital, să fie, cum este și normal, prioritizată cel mai bine și să se răspundă în timpul cel mai scurt.

Pentru întârziere, ne cerem scuze pacienților noștri și celor care au primit, chiar la consultație, cu oarece întârziere ambulanța, însă, din păcate, sistemul atât poate face, dar și noi facem eforturi foarte mari, încât să le răspundem la toate aceste solicitări. Dar nu înseamnă că nu ne pasă, chiar ne doare că nu putem să venim, în timpul cel mai scurt, chiar și la consultații.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *