RADET a fost amendată cu 20.000 de lei de Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Capitalei, pentru nerespectarea clauzelor contractuale, după ce bucureştenii din mai multe sectoare nu au avut apă caldă câteva zile la rând, informează mediafax.ro
„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, prin Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti, a sancţionat Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice Bucureşti RADET cu amendă contravenţională în valoare de 20.000 lei, conform prevederilor OG 21/1992 privind protecţia consumatorilor, art. 51(1) lit. c pentru nerespectarea clauzelor contractuale”, se arată într-un comunicat al ANPC, de marţi.
„Vreau să reamintesc tuturor operatorilor economici că drepturile consumatorilor trebuie respectate, iar obligaţiile asumate prin contracte trebuie îndeplinite. Consumatorii nu trebuie să plătească apa rece la preţ de apă caldă”, spune preşedintele ANPC, Marius Dunca.
ANPC mai precizează că la 9 octombrie, ca urmare a numeroaselor reclamaţii primite de la asociaţiile de proprietari, a dispus un control „pentru verificarea respectării drepturilor consumatorilor la furnizorul de apa caldă RADET”.
„În urma controlului, s-a dispus ca RADET să acorde diminuările (la facturile de apă caldă – n.r.) conform prevederilor art. 7, alin. 3, lit. a din contractul încheiat tuturor asociaţiilor de proprietari afectaţi”, mai informează sursa citată.
RADET a anunţat anterior că vor avea facturile diminuate bucureştenii din sectoarele 2, 3 şi 4, care au fost afectaţi de lipsa apei calde.