Skip to content
Societate

Amenzi drastice pentru operatorii de transport care nu oferă servicii de calitate​ – Vehiculele vor fi igienizate permanent iar programul va fi respectat cu stricteţe

facebook. serviciul transport voluntari

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) anunţă, vineri, că a semnat contractele de delegare a gestiunii serviciului public de transport de călători cu operatorii din Regiunea Bucureşti – Ilfov, pentru o perioadă de 10 ani. Prin contracte, operatorilor le-au fost impuse sancţiuni drastice dacă nu oferă călătorilor servicii de calitate​.

Astfel, vehiculele vor fi igienizate permanent şi iluminate corespunzător, iar programul de circulaţie va fi respectat cu stricteţe, scrie news.ro.

Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI)  a semnat joi, 29.07.2021, contractele de delegare a gestiunii serviciului public de transport de călători cu operatorii din Regiunea Bucureşti – Ilfov, iar acestea vor intra în vigoare la 1 august 2021. Contractul semnat cu Societatea de Transport Bucureşti – STB SA, cel cu Serviciul Transport Voluntari – STV SA şi cel cu Ecotrans STCM SRL este valabil pentru o perioadă de 10 ani, iar cel cu Regio Serv Transport SRL va fi semnat pe aceeaşi perioadă, de îndată ce va obţinut avizul de la Consiliul Concurenţei. Prin noile contracte, sub sancţiunea amenzilor aplicate de TPBI, operatorii şi-au asumat anumite condiţii de calitate a serviciului oferit călătorilor. Astfel, vehiculele vor fi igienizate permanent şi iluminate corespunzător în salonul călătorilor, iar programul de circulaţie va fi respectat cu stricteţe. Operatorii vor fi monitorizaţi cu atenţie şi vor fi sancţionaţi în cazul în care vor fi constatate nereguli”, a transmis, vineri, TPBI, printr-un comunicat de presă.

Sursa citată a precizat că, instalaţiile de climatizare ale vehiculelor care sunt dotate cu această utilitate trebuie să fie funcţionale.

Dacă instalaţia se defectează în timp ce vehiculul este pe traseu, conducătorul acestuia are obligaţia de a anunţa imediat operatorul. Dacă se constată că aerul condiţionat nu funcţionează din alte motive decât defectarea pe traseu, operatorul căruia îi aparţine vehiculul va fi sancţionat”, a mai transmis TBPI.

Pe de altă parte, operatorii vor avea obligaţia de a afişa în mijloacele de transport în comun atât indicativul vehiculului, cât şi adresa de email şi numărul de telefon unde călătorii să poată sesiza problemele apărute, pentru a fi soluţionate cât mai operativ.

Toţi operatorii vor fi obligaţi să investească în dezvoltarea serviciului cel puţin 1% din cheltuieli. În plus, o altă obligaţie a operatorilor ar fi ca peste 60% din cheltuielile cu formarea personalului să fie alocate pentru angajaţii care lucrează direct cu publicul. Totodată, prin noile prevederi contractuale, operatorii vor putea achiziţiona doar autobuze prietenoase cu mediul (de exemplu, electrice, hibrid sau cu combustibili alternativi ori cu combustibili fosili, dar cu respectarea normei de poluare cea mai recentă, în prezent – Euro 6)”, mai anunţă Asociaţia.

Cele mai drastice sancţiuni pe care TPBI le poate aplica celor patru operatori de transport sunt stabilite pentru  situaţia în care vehiculele nu ies în traseu cu sistem funcţional de monitorizare prin GPS. Operatorii au obligaţia de a se asigura că toate vehiculele scoase pe trasee să aibă GPS-ul funcţional, pentru a fi monitorizate.

TPBI încurajează publicul călător să semnaleze problemele observate în mijloacele de transport în comun şi îi asigură pe aceştia că reclamaţiile sunt luate în seama şi se încearcă soluţionarea acestora, inclusiv prin aplicarea de sancţiuni către operatori, în conformitate cu prevederile din noile contracte semnate.

Odată cu intrarea în vigoare a noilor contracte de delegare a gestiunii serviciului de transport public de călători, va intra în vigoare şi noua politică tarifară pentru toată Regiunea Bucureşti – Ilfov. Noile tarife pot fi consultate la adresa: tpbi.ro/tarife”, a mai transmis Asociaţia.

TPBI este primul organism, creat la nivel regional, care a fost constituit sub forma unei structuri de cooperare a celor 42 de autorităţi publice locale din regiune, primind mandat din partea acestora pentru înfiinţarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea şi gestionarea serviciului de transport public de călători pe toată aria de competenţă, conform Regulamentului CE 1370/2007.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *