ANAF: Din 2025 nu mai trebuie depusă Declarația unică dacă în cursul anului începe sau încetează o activitate

Sursa foto: Facebook / Agenția Națională de Administrare Fiscală

Obligația depunerii în anul curent a Declarației unice (formular 212) în cazul celor care în cursul anului fiscal încep sau încetează o activitate, precum și cei care întrerup temporar activitatea sau intră în suspendare temporară a activității a fost eliminată prin OUG 128/2024, spune ANAF Ialomița.

“În aceste cazuri persoanele fizice au obligația depunerii declarației unice, până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a veniturilor”, menționează sursa citată.

De asemenea, a fost eliminată obligația de a depune în anul curent Declarația unică pentru declararea venitului estimat (Capitolul II), a impozitului pe venit, a contribuției de asigurări sociale (CAS) și a contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS), precum și pentru toate celelalte situații în care intervin modificări / recalculări / rectificări ale acestora, scrie Hotnews.ro.

„Măsura are în vedere simplificarea obligației de declarare de către contribuabil a obligațiilor fiscale datorate într-un an fiscal ținând cont că obligațiile fiscale privind impozitul pe venit, CAS și CASS, datorate de persoanele fizice, sunt certe și devin scadente la data de 25 mai a anului următor celui în care s-au realizat veniturile, în funcție de venitul realizat, oricare ar fi fost nivelul venitului estimat”, spune ANAF.

În corelare cu eliminarea Capitolului II (venitul estimat), spune Fiscul din Ialomița, s-a impus revizuirea prevederilor referitoare la:

  • modalitatea de exercitare a opțiunii de a determina venitul net în sistem real, pe baza datelor din contabilitate, de către contribuabilii care realizează venituri din activități independente pentru care venitul net anual se stabilește pe baza normelor de venit, precum și de către contribuabilii care obțin venituri din drepturi de proprietate intelectuală;
  • obligația înregistrării contractului încheiat între părți, precum și a modificărilor survenite ulterior, în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea/producerea modificării acestuia, la organul fiscal competent.

Totodată, pentru simplificarea procedurilor de înregistrare și administrare a contractelor de închiriere, precum și a actelor de modificare a acestora, în situația în care bunul este deținut în comun, se va desemna prin contractul de închiriere sau, după caz, prin actul de modificare a acestuia, proprietarul, uzufructuarul sau alt deținător legal care îndeplinește această obligație.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: