ANAF a pregătit un proiect pentru actualizarea ordinului de președinte privind acte administrativ fiscale emise de Fisc și tipărite prin intermediul centrului de imprimerie masivă, valabile fără semnătura persoanelor împuternicite ale ANAF și fără ștampila organului fiscal emitent. Pe listă vor fi introduse 22 de formulare, alte 5 vor fi eliminate, iar în cazului unuia se modifică denumirea.
Având în vedere modificări legislative intervenite în ultima perioadă, o serie de formulare necesare administrării veniturilor bugetare au fost deja aprobate prin ordine ale președintelui ANAF.
Prin proiectul de act normativ anunțat acum, se are în vedere:
- eliminarea unui număr de 5 formulare, respectiv:
- ”Decizie de impunere privind plățile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuții de asigurări sociale de sănătate/contribuții de asigurări sociale”;
- ”Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice”;
- ”Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din străinătate de persoanele fizice”;
- ”Decizie privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale pentru persoane fizice”;
- ”Decizie de impunere anuală pentru stabilirea contribuției de asigurări sociale de sănătate și a contribuției de asigurări sociale”;
- actualizarea denumirii formularului ”Notificare privind destinația sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult” în sensul reformulării textului, după cum urmează:” Notificare privind destinația sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult”;
- introducerea unui număr de 23 de formulare, respectiv:
- ”Notificare privind nedeclararea contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate de persoanele fizice”;
- ”Decizie privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru persoane fizice”;
- ”Decizie de anulare a deciziei privind stabilirea din oficiu a contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru persoane fizice”;
- ”Notificare privind nedeclararea contribuției de asigurări sociale și a contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate de persoanele fizice pentru indemnizațiile prevăzute la art. XV alin. (1), (1^1) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 59/2020, cu modificările ulterioare, precum și la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 132/2020, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 282/2020, cu modificările și completările ulterioare”;
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News