Bucureștiul se află în topul celor mai aglomerate orașe din lume. O arată un raport realizat de Financial Times care arată că Bucureștiul se află este pe locul doi în lume, după Bogota în ceea ce privește orele pierdute în trafic de către persoane în 2022. În Europa, Bucureștiul se află pe prima poziție la acest indicator, șoferii pierzând anual în jur de 107 ore în trafic. Pe locul doi în Europa se află orașul Istanbul cu 84 de ore. Capitala României este mai congestionată și decât Mumbai, Manila, Lima sau Mexico City.
Promisiunile uitate ale lui Nicușor Dan
În 2020 proaspătul edil al Capitalei, Nicușor Dan promitea că va rezolva problema traficului din București în doi ani. Dan promitea un sistem complet de management al traficului, care să includă semaforizare inteligentă şi corelaţii cu transportul public.
„Începe un nou exerciţiu financiar european şi există şi voinţa UE şi voinţa autorităţii naţionale şi voinţa autorităţii locale pentru a colabora pentru soluţii inteligente. Bucureştiul are nevoie de o soluţie inteligentă pe care, este o promisiune, o vom realiza foarte curând, în doi ani, estimez, din momentul acesta, pentru ceea ce înseamnă semaforizare inteligentă, adică un sistem complet de management al traficului, corelat cu transportul public. Bucureştiul, evident, are nevoie de o masivă digitalizare a întregii administraţii publice. Şi, din nou, aici avem bani europeni care ne sunt disponibili. Bucureştiul are nevoie de o soluţie la una dintre principalele probleme pe care le are în acest moment – sistemul de termoficare. Şi, din nou, există voinţă şi bani”, a afirmat edilul general, la conferinţa „From City to Smart City”, declara Nicușor Dan.
Trei ani mai târziu și promisiunea lui Nicușor Dan rămâne doar pe hârtie. Bucureștiul rămâne unul dintre cele mai aglomerate orașe din lume, iar nervii șoferilor rămân întinși la maxim în fiecare zi. Abia în februarie 2023 Nicușor Dan anunţa că a semnat contractele de finanţare prin PNRR pentru modernizarea şi extinderea Sistemului de Semaforizare Inteligentă din Capitală (BTMS). Dar de la contracte și până la implementarea propriu zisă va mai trece ceva timp. Șansele ca în București să avem semaforizare inteligentă până la finalul mandatului lui Nicușor Dan sunt foarte mici. Cel mai probabil Bucureștiul va rămâne la fel de congestionat și în 2023.
În plus, nu este clar dacă acest sistem de semaforizare inteligentă va rezolva pe deplin situația traficului din Capitală. Pe lângă acest lucru, primarul ar trebui să vină și cu alte soluții, precum investiții în sisteme de transport public eficiente și convenabile, cum ar fi autobuze, tramvaie, metrou sau trenuri de mare viteză. Extinderea rețelele de transport public și asigurarea unei frecvențe regulate și a unor trasee bine conectate. Promovarea carpooling-ului și ridesharing-ului, dar și încurajarea mersului pe jos și folosirea bicicletelor. De asemenea se poate implementa o taxă de congestionare în anumite zone aglomerate sau pe anumite artere la orele de vârf pentru a descuraja în felul acesta utilizarea excesivă a mașinilor personale. Nu în ultimul rând, se pot implementa politici de parcare care să încurajeze utilizarea parcarilor la marginea orașului și a park-and-ride-urilor, pentru a descuraja parcatul pe străzi și a reduce traficul în căutarea unui loc de parcare.
Autor
-
Robert Manea este absolvent al Facultății de Științe Politice din cadrul Universității București și al European Academy of Diplomacy din Varșovia. Are o experiență de peste 7 ani în presa din țară, acoperind subiecte de politică internă și externă.
View all posts
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News