Skip to content
Politică

ANALIZĂ Cât e realitate și cât e mit în notorietatea lui George Simion și ascensiunea AUR: Ferme de troli, adulatori fără identitate și sondaje dubioase

George Simion Inquam Photos / Octav Ganea

Liderul AUR, George Simion, pare a fi unul dintre cei mai notorii oameni politici de la noi din țară. Pe pagina sa de Facebook, George Simion are 1,2 milioane de urmăritori, iar postările sale strâng în mod regulat mii de aprecieri, comentarii și distribuiri. Într-un sondaj de opinie SOCIOPOL, care nu a putut fi verificat din surse alternative, sociologul Mirel Palada susține că AUR ar fi crescut spectaculos, ajungând pe locul al doilea în intenția de vot a românilor, cu 25%, peste PNL și în urma PSD la doar 7 procente. Dar în ciuda tuturor acestor lucruri, liderul AUR ar putea fi mai degrabă doar un „tigru de hârtie”.

Ferma de troli a lui Simion

În primul rând, notorietatea liderului AUR este legată în primul rând de prezența sa în mediul online. Simion este depășit ca număr de urmăritori doar de președintele Klaus Iohannis (1,8 milioane). În realitate însă, liderul AUR ar putea avea o prezență mult mai slabă însă în mediul online decât arată cifrele. Explicația este legată de faptul că Simion ar putea cultiva o adevărată fabrică de troli online, persoane care nu au o corespondență în realitate, dar care au o prezență cât se poate de vizibilă (și chiar agresivă) în mediul online.

Într-un interviu acordat în vara acestui an, fostul deputat AUR, Ciprian Ciubuc, lansa acuzații dure la adresa lui Simion. Ciubuc spunea între altele că „în spatele mașinăriei AUR există o fermă de troli și programe de zeci de mii de euro, plătite pentru roboței care răspund automat”. Totodată, mai spunea acesta, „AUR are o rețea de site-uri de propagandă a partidului, inclusiv pro și anti-AUR, pentru a ține în primele știri activitățile lui Simion și AUR”.

Cu alte cuvinte, o mulțime dintre urmăritorii lui Simion s-ar putea dovedi a fi doar conturi false, în spatele cărora se ascund doar o mână de persoane plătite de liderul AUR pentru a a-și demonstra popularitatea în mediul online.

Sondajele care dau AUR pe locul doi

În al doilea rând există o problemă serioasă privind credibilitatea sondajului SOCIOPOL care plasează AUR pe locul al doilea în intenția de vot a alegătorilor. Pe lângă faptul că acest sondaj nu a fost coroborat cu alte sondaje de opinie, majoritatea acestora dând AUR pe locul al treilea cu o diferență de peste 10 procente, autorul sondajului SOCIOPOL, Mirel Palada, este un apropiat al liderului AUR. De altfel, Palada a fost unul dintre invitații de marcă de la nunta lui George Simion.

Episoadele „Gheorghe Lazăr” și Centrul Vechi

Nu în ultimul rând, notorietatea lui George Simion este pusă la îndoială și de evenimentele petrecute la Liceul „Gheorghe Lazăr” din Capitală și în Centrul Vechi. Prezent la deschiderea anului școlar la Liceul „Gheorghe Lazăr” din București, unde fusese invitat să țină un discurs în calitate de absolvent, George Simion a fost huiduit de elevi. Liderul AUR a negat inițial că ar fi fost huiduit, dar așa cum se poate observa din filmările celor prezenți, huduielile copiilor s-au auzit tare, amplificate de acustica locului.

Mai mult, zilele trecute, prezent în Centrul Vechi din București, Simion a primit o replică acidă din partea unei femei care i-a spus: „Omule, ești varză maximă, iartă-mă că-ți zic, te prostituezi maxim”. Luat prin surprindere, liderul AUR i-a șocat pe cei din jur, răspunzând cu un „Dar tu mai mult”.

Toate aceste episoade demonstrează că popularitatea liderului AUR este îndoielnică. Dincolo de milioanele de urmăritori în spatele cărora se ascund ferme de troli și a sondajelor puțin credibile, George Simion pare mai degrabă un tigru de hârtie pe scena politică din România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *