Skip to content
Politică

ANALIZĂ Cum își face George Simion bază de date personale pentru alegerile din 2024: AUR pregătește mașinăria de campanie online

Inquam Photos / Octav Ganea

AUR este un partid care se bazează foarte mult pe voturile din mediul rural, însă în campania electorală arată că este capabil să folosească cele mai moderne instrumente de marketing politic pentru a strânge baze de date și a păstra legătura cu electoratul. Partidul își începe prematur campania pentru alegerile din 2024, iar George Simion ar putea fi una dintre marile surprize la alegerile prezidențiale.

Politologul Cristian Pîrvulescu declara, într-un interviu pentru PS News, că George Simion ar putea ajunge în turul doi al alegerile prezidențiale, împreună cu Marcel Ciolacu, ceea ce l-ar avantaja pe președintele PSD. Un astfel de scenariu pare plauzibil, potrivit politologului: „Într-un scenariu Ciolacu-George Simion, care este plauzibil, Ciolacu are toate șansele să devină președinte”.

Sociologul Alfred Bulai a explicat că nemulțumirile economice, legate de inflație, facturile la energie, pot fi exploatate politic de opoziție în următorii ani, iar AUR a avut o astfel de strategie în 2020, când a profitat de nemulțumirile cetățenilor în pandemia coronavirus. „Da, cine va ști să joace această carte, dar după cum vedeți, jumătate din scena politică e la guvernare. Și nu sunt decât două partide în opoziție. AUR care nu și-a găsit reperul, și USR care nu are reper. (…) AUR a avut o perioadă senzațională, nu știu nici ei de ce, în timpul pandemiei, dar repet, pentru că au monopolizat toată tema împotriva restricțiilor. Puteau obține chiar mai mult. Nu și-au găsit reperele, în afară de domnul Simion, care mai face mișto de un parlamentar”, a declarat Alfred Bulai, într-un interviu pentru PS News.

George Simion este convins că partidul său va da candidatul pentru turul doi al alegerilor prezidențiale, stabilind deja acest obiectiv. „Legat de alegerile prezidenţiale, AUR va da candidat în turul doi şi e important să alegem bine”, a declarat acesta recent.

George Simion, profil de candidat

AUR este dependent de George Simion, iar acest lucru s-a observat foarte bine în ultimii doi ani. Simion este unul dintre liderii politici cei mai vizibili în mediul online. Pagina lui de Facebook a ajuns la 1,2 milioane de urmăritori. Este al doilea cel mai urmărit politician român pe Facebook, după Klaus Iohannis. În schimb, liderul AUR are un impact mult mai mare în mediul online decât președintele țării. Video-urile/Live-urile pe care le publică Simion ajung la circa 30.000-50.000 de like-ui și înregistrează mii de distribuiri în mediul online. Poza de la nunta lui Simion a înregistrat 109.000 like-uri pe Facebook, 25.000 de comentarii și 3.700 de distribuiri. Această fotografie fiind, probabil, printre cele care au înregistrat cele mai multe like-uri pe Facebook-ul din România.

Inclusiv nunta liderului AUR a devenit motiv de campanie electorală, după ce a invitat mai mulți cetățeni la acest eveniment și a organizat un concert, oferindu-le participanților inclusiv mâncare și băuturi. „Tot ce fac eu are legătură cu politica”, a declarat George Simion. Nunta a surprins pe toată lumea, deoarece tot el se promova ca fiind un politician care trăiește doar din indemnizația de deputat și uneori mai făcea și donații.

Mașinăria de voturi din mediul online

După ce și-a conturat profilul de candidat la alegerile prezidențiale, George Simion va trebui să muncească pentru a strânge semnăturile și voturile. Dacă semnăturile nu vor fi o problemă pentru AUR, un partid relativ extins în țară, voturile sunt un calcul mai complicat. AUR este un partid de circa 11-13%, potrivit sondajelor din luna august, care ar putea să fie mai puțin relevante, deoarece mulți alegători erau în vacanță sau nu erau interesați de discuții politice. Din toamna acestui an și odată cu creșterea nemulțumirilor, sondajele pot suferi schimbări, iar până în 2024 se vor schimba de mai multe ori.

AUR a lansat două campanii pentru a strânge baze de date: o campanie pentru „candidatul la alegerile prezidențiale” și una pentru candidații la alegerile locale și parlamentare. AUR vinde iluzia că orice cetățean român, care se înscrie pe site-ul și în partidul lor, are șanse să candideze la alegerile parlamentare, locale și prezidențiale din 2024.

Fii președintele României!” se numește campania inițiată de AUR. Aceștia le cer posibililor candidați, până pe 25 septembrie 2022: „cerere de înscriere, copie de pe cartea de identitate, CV, program electoral, 500 de semnături de susținere, declarația pe propria răspundere privind lipsa antecedentelor penale, declarație pe propria răspundere în sensul că au avut sau nu calitatea de lucrător al Securității sau de colaborator al acesteia, declarație de avere și declarație de interese”. Timp de 1 an de zile, între octombrie 2022 și octombrie 2023, ar trebui să existe dezbateri în care acești candidați să discute.

O altă campanie le oferă românilor posibilitatea să se înscrie pentru a fi candidați la alegerile locale și parlamentare. Și de data aceasta, AUR cere datele personale, CV și program electoral. Posibilii candidați se pot înscrie până pe 30 septembrie.

Oricine se va înscrie în aceste campanii riscă să fie dezamăgit, deoarece AUR are deja candidații pentru 2024. George Simion își construiește drumul spre Cotroceni, iar actualii parlamentari nu vor renunța ușor la fotoliile din Parlament.

Dar aceste campanii online inițiate de AUR îi ajută să construiască bazele de date pentru 2024, așa cum a făcut-o și cu campania de strângere de semnături pentru a-l demite pe Klaus Iohannis. Într-o campanie online, baza de date se dovedește esențială. Nicio campanie de promovare online nu se poate face fără o bază de date și o analiză a acesteia.

AUR a câștigat foarte mult capital electoral cu grupurile de WhatsApp și rețelele de socializare, încă din 2020, când în timpul pandemiei nu se puteau organiza prea multe întâlniri cu cetățenii. AUR și-a distribuit mesajele în grupuri și a îmbunătățit comunicarea cu electoratul, lăsându-le votanților impresia că ar fi ascultați și că părerea lor ar conta. Spre exemplu, George Simion are programate mai multe mesaje automate pe pagina sa de Facebook. În momentul în care scriai un comentariu pe pagina lui Simion, primeai un mesaj automat prin care erai direcționat către grupurile de WhatsApp. Liderul AUR a mai avut mesaje automate și cu diferite întrebări politice.

Aceste grupuri nu sunt administrate de George Simion, ci de diferite persoane care îi distribuie mesajele în mediul online, însă electoratul primește iluzia că devine „prietenul” lui Simion și că este în contact direct cu liderul AUR. În urmă cu mai mulți ani, partidele aveau campanie de SMS-uri electorale, dar odată cu introducerea normelor GDPR aceste lucru a devenit foarte dificil. Astfel, AUR își direcționează susținătorii pe WhatsApp, unde poate distribui fără probleme mesajele electorale. Dacă grupul de WhatsApp nu este administrat de candidații la alegeri, se pot distribui mesaje electorale și în ziua votului.

De asemenea, grupurile de WhatsApp ajută la mobilizare în cazul unor proteste, așa cum pregătește AUR pe 2 octombrie. Un alt avantaj este acela de a organiza partidul mult mai bine în teritoriu. Și nu în ultimul rând, o bază de date cu numere de telefon, nume și prenume, data nașterii, localitate, studii etc. reprezintă o adevărată comoară pentru campaniile electorale, mai ales dacă partidul va avea oameni capabili să interpreteze informațiile.

George Simion și AUR sunt în campanie electorală, iar marele vis este acela de a ajunge în turul doi al alegerile prezidențiale și de a obține un rezultat cât mai bun la parlamentare. În mediul online, AUR își construiește o mașinărie de voturi care îi poate ajuta să vândă iluzii electoratului într-un mod mult mai rapid, eficient și ieftin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *