Skip to content
Economie

ANALIZĂ: Gradul de ocupare a camerelor hoteliere din România va scădea până în semestrul I 2021

Facebook/HotelIaki

Măsurile de protecţie Covid-19, precum închiderea graniţelor şi a spaţiului aerian, şi măsurile de perspectivă pentru distanţare socială anunţă un declin al gradului de ocupare a camerelor hoteliere pentru semestrul 2 din acest an şi în semestrul 1 2021 în România, arată o analiză a companiei de consultanţă EST Hospitality, potrivit căreia segmentul de evenimente (MICE – Meetings, Incentives, Conferences and Exibitions) va scădea cu 85% în 2020 faţă de 2019, informează news.ro.

„Contracţia cererii generate de măsurile de protecţie Covid-19 (închiderea graniţelor şi a spaţiului aerian pentru multe destinaţii sursă pentru turismul de business şi leisure) şi măsurile de perspectivă pentru distanţare socială (de exemplu restaurante, terase, săli de conferinţe, număr participanţi la evenimente etc.) anunţă un declin al gradului de ocupare a camerelor hoteliere pentru semestrul 2 2020 şi semestrul 1 2021”, arată analiza companiei de consultanţă EST Hospitality.

Spaţiile de lucru/co-working se mută pe termen scurt/mediu în hoteluri care au spaţii publice generoase pentru distanţare socială, au implementat protocoale de curăţenie auditate periodic şi oferă o gamă variată de servicii, arată analiza.

„A apărut, astfel, o nouă oportunitate de piaţă pentru chiriaşii spaţiilor de birouri de tip co-working şi a firmelor mici care ocupau spaţii în vile şi clădiri de birouri de mici dimensiuni. Astfel, hotelurile care au spaţii generoase care să asigure condiţiile de distanţare socială şi protecţie sanitară prin proceduri clare şi certificate au început deja să primească solicitări din partea acestui segment de cerere”, spune Mircea Drăghici, managing partner la Est Hospitality Consulting.

Camerele neocupate vor putea fi închiriate în regim de spaţii de lucru atât pe termen scurt, de exemplu pentru câteva zile, dar şi pe termen mediu şi lung. Chiriaşii vor avea la dispoziţie grupul sanitar propriu aferent camerei, curăţenie făcută de personalul din hotel şi acces la toate serviciile locaţiei (de exemplu room service, închiriere săli conferinţe, acces la restaurant şi zona SPA & fitness). Nu în ultimul rând, deţinerea unui spaţiu de lucru într-un hotel afiliat la un lanţ hotelier prestigios are un impact pozitiv şi asupra imaginii chiriaşului.

O altă tendinţă se referă la închirierea camerelor de hotel drept spaţii de meeting pentru întâlniri cu un număr restrâns de participanţi, de exemplu organizarea de sesiuni de interviuri, şedinţe cu 2-4 participanţi etc.

„Pandemia Covid-19 va modifica, cu siguranţă, modul în care oamenii trăiesc, călătoresc şi muncesc, precum şi  aşteptările din partea industriei ospitalităţii. Astfel, într-o lume schimbată radical de Covid-19, pentru a ne proteja oaspeţii şi angajaţii am decis să consolidăm standardele şi protocoalele  existente de curăţenie, igienă şi dezinfectare şi, mai mult decât atât, hotelurile din Bucureşti, Radisson Blu şi Park Inn by Radisson, parte a Radisson Hotel Group, vor fi validate  de către SGS (Société Générale de Surveillance), o companie mondială de inspecţie, verificare, testare şi certificare  cu privire la măsurile  de curatenie, igienă si dezinfectare implementate. Totodată, considerăm că este un moment prielnic pentru diversificarea serviciilor noastre prin zone de lucru funcţionale ca birou în această perioadă, în linie cu nevoile clienţilor noştri. În acelaşi timp,  am făcut toate demersurile necesare pentru a oferi un nivel sporit de confort clienţilor cu şederi pe termen lung şi pentru cei care doresc să-şi petreacă timpul într-un mediu controlat şi fără griji. Acesta include patru restaurante cu specific internaţional, grădina interioară, sala de fitness şi piscină interioară şi exterioară”, afirmă Diana Zoican, director sales & marketing Radisson Blu & Park Inn by Radisson Bucharest.

De asemenea, analiza arată că reducerea numărului de zboruri zilnice directe către/dinspre principalele capitale europene va însemna un surplus de nopţi de cazare în piaţă.

„La reluarea transportului aerian (luna iunie) către principalele pieţe sursă (de turism de business şi leisure), companiile aeriene vor opera un număr extrem de limitat de curse pe săptămână (înainte de pandemie erau multe zboruri zilnice şi extrem de multe variante de conexiune cu alte aeroporturi regionale). Drept urmare, segmentul de turişti de business care nu optau pentru cazare la hotel datorită existenţei multor variante de a se întoarce în aceeaşi zi în ţara de origine, vor forma un segment nou de cerere pe piaţă”, spun autorii analizei.

Chiar şi echipajele acestor companii aeriene vor trebui să înnopteze 1-3 nopţi la Bucureşti sau în alte oraşe din ţară.

„Segmentul MICE în anul 2020 va avea o contracţie de 85% faţă de anul 2019. Vor continua să se deruleze evenimentele (sociale, traininguri ale companiilor, programe de formare profesională finanţate din fonduri europene) cu 20-30 de participanţi per eveniment şi care să păstreze regulile de distanţare socială. Hotelurile cu capacităţi mari de spaţii de conferinţe (săli de evenimente de 100-500 mp) şi spatii outdoor generoase vor fi cele mai avantajate”, se menţionează în analiză.

Mai mult, turismul de incoming pentru destinaţia Romania vine cu cereri de pachete garantate pentru individuali şi grupuri mici.

“Există solicitări pentru circuite de incoming pentru individuali sau grupuri mici, cu date fixe şi plecări garantate pentru a fi comercializate on-line şi a combina mai multe ţări (România-Bulgaria-Grecia, zona Balcanilor etc.). Partenerii externi care vând circuitele turistice în România nu vor o reducere a tarifelor existente ci, mai curând o îmbunătăţire a calităţii serviciilor (ex. cazare a grupurilor de la 3 la 4 stele sau de la 4 la 5 stele)”, afirmă Ovidiu Tudor, preşedinte Asociaţia Incoming România.

De asemenea, zonele de închiriere apartamente individuale în blocuri de locuinţe în marile oraşe vor fi puternic afectate iar turiştii se vor îndrepta către alte structuri de cazare (hoteluri, hoteluri-apartament etc.) pentru că percepţia asupra modului cum se igienizează spaţiile nu este favorabilă şi turiştii nu vor să-şi mai asume riscuri.

„Dincolo de utilitatea incontestabilă a măsurilor de protecţie şi prevenţie Covid-19, este important ca percepţia turiştilor asupra spaţiilor de primire turistică să nu fie afectată iremediabil, astfel încât să se formeze o asociere hotel-spital. Industria ospitalităţii trebuie să păstreze intangibilă noţiunea de confort – zâmbet –relaxare şi nu frică sub toate formele ei”, se precizează în analiză.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *