Skip to content
Politică

ANALIZĂ O nouă ipocrizie marca USR. Cum sunt ignorați cetățenii de către Primăria Sectorului 2

Inquam Photos / Octav Ganea

De-a lungul timpului USR a fost partidul care a pledat, la nivel declarativ, pentru transparență în actul guvernării, dar în practică adesea cei de la USR au continuat să vechile metehne ale politicii dâmbovițene.

Primăria Sectorului 2, codașă la accesul rapid la informații de interes public

Una dintre promisiunile făcute de USR este legată de accesul rapid la informații de interes public și diminuarea timpilor de așteptare. Pe pagina oficială a partidului regăsim următorul mesaj: “Credem într-o transparență totală a instituțiilor publice: orice nu este în mod explicit secret din motive legale trebuie să fie transparent, accesibil oricărui cetățean, oricând, în mod facil, de preferință publicat online sau într-un format electronic, fără a fi nevoie să fie cerută informația în mod expres și fără termeni ridicoli de așteptare (30 – 60 zile pentru cea mai simplă informație). Când societatea civilă are acces la informații, problemele vor fi găsite și semnalizate mai repede și mai eficient”.

În practică însă, lucrurile stau complet diferit, așa cum arată și o analiză recentă publicată de Fundația pentru Apărarea Cetățenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS).

Zilele acestea, fundația a făcut  publice primele concluzii privind timpii de așteptare pe care îi petrece un cetățean la telefon în cazul în care dorește sa obțină o informație publică prin intermediul birourilor de informare ale instituțiilor publice. Rezultatele sunt dezastruoase: nici după zeci de apeluri instituțiile nu au putut fi contactate. Printre primăriile care nu au putut fi deloc contactate, nici după zeci de apeluri, figurează și Primăria Sectorului 2, condusă de useristul Radu Mihaiu.

„În cazul Primăriei Sectorului 2 și al DGITL Sector 2 cetățenii nu pot obține informații pe loc, existând un sistem de preluare a mesajelor urmând ca aceștia să fie contactați de către reprezentanții celor două instituții. În timp ce mesajul înregistrat la Primăria Sectorului 2, în data de 4 martie, a rămas până astăzi fără răspuns, mesajul transmis la DGITL Sector 2 a primit răspuns la mai puțin de două ore de la înregistrarea sa. Acolo unde vom constata disfuncționalități grave vom solicita reprezentanților instituțiilor să ia măsuri.” a declarat managerul de proiect FACIAS.

Promisiunile uitate ale USR

Faptele descrise anterior nu reprezintă nici pe departe o excepție. De-a lungul timpului cei de la USR au promis diverse lucruri, însă prea puține promisiuni au fost îndeplinite. De pildă, în campania electorală pentru alegerile locale din 2020, USR promitea “apă caldă” pentru bucureșteni, dar în practică iarna i-a prins pe mulți bucureșteni în frig.

Problema gunoaielor a reprezentat o altă chestiune abordată de USR de-a lungul timpului. În practică, o mulțime de edili de la USR au avut mari dificultăți în a gestiona problema gunoaielor. Este de ajuns să amintim aici cazul Sectorului 1 din București, acolo unde primarul Clotilde Armand s-a războit cu firma de salubrizare Romprest, în timp ce gunoaiele zăceau pe marginea drumului. O altă promisiune uitată a celor de la USR a fost legată de decongestionarea traficului din Capitală. Nicușor Dan susținea că cea mai bună metodă o reprezintă semafoarele inteligente. În noiembrie 2020, Nicușor Dan susținea  că un sistem complet de management al traficului, care să includă semaforizare inteligentă şi corelaţii cu transportul public, ar putea fi realizat în decurs de doi ani. În practică însă, doar câteva intersecții din Capitală au semafoare noi, iar Bucureștiul rămâne unul dintre cele mai aglomerate orașe din lume și, totodată, unul dintre cele mai poluate.

Toate acestea demonstrează că, în cazul USR, continuă să existe o distanță destul de mare între promisiuni și fapte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *