USR înregistrează eșecuri și în mediul online, unde în urmă cu câțiva ani domina toate dezbaterile politice cu ajutorul unor campanii de promovare. Partidul condus de Cătălin Drulă nu mai reușește să ajungă la electoratul său, deși anual plătește milioane de lei pentru reclame online, din subvențiile de 49 de milioane de lei pe care le-a primit în 2022 de la bugetul statului.
Pagina de Facebook USR are un impact foarte slab în ultimele luni, reușind cu greu să se apropie de 500 de like-uri. Mesajele care au un impact mai mare sunt cele sponsorizate de partid, cu banii primiți din subvenții. În luna mai, USR și-a promovat postarea pentru site-ul „stoppensiispeciale” cu circa 3.000 de lei. Rezultatele nu sunt unele foarte impresionante: Doar 4.600 de like-uri și 700 de distribuiri. Campania i-a ajutat pe USR-iști să strângă doar 80.000 de semnături, în aproape 3 luni, care însă nu au niciun impact în realitate. Când Cristian Ghinea a decis să protesteze în stradă împotriva pensiilor speciale, doar vreo 10 colegi de partid l-au susținut în acest demers, ceea ce s-a dovedit un eșec rușinos.
Pentru întreaga campanie pentru landing page-ul stoppensiispeciale.ro, USR a investit până la 70.000 de lei (peste 14.000 euro), având numeroase reclame în ultimele luni. Cu alte cuvinte, USR a plătit aproape 1 leu pentru fiecare persoană care și-a lăsat datele personale pe pagina web pusă la dispoziție de partid. Acestea sunt sumele doar din Facebook, pentru că partidul poate rula campanii și pe Google, unde nu putem avea acces la sumele investite.
Pe subiectul despre taxarea salariului, USR a început o campanie online cu un buget de până la 35.000 de lei. USR cere Guvernului să „reducă taxele pe muncă”, în condițiile în care România aplică doar o taxă pe muncă, și anume impozitul de 10%. Inclusiv pe acest subiect USR are o pagină separată „solutiicorecte.ro” unde își promovează ideile. De asemenea, USR are o altă campanie cu un buget de până la 15.000 de lei tot pentru același landing page, însă folosind mesaje diferite. În total, USR-iștii alocă 50.000 de lei pentru promovarea paginii web „solutiicorecte.ro”.
De asemenea, USR-iștii au lansat și landing page-ul: oprimjaful.ro. În același timp, a fost organizat inclusiv un foarte mic protest în stradă. Circa 20 de membri de partid au venit lângă Drulă și Ghinea pentru „a opri jaful”. Întreaga acțiune a fost un eșec, transmițând că nici măcar membrii USR nu sunt interesați să „oprească jaful”. Momentan, acest landing page nu apare cu campanii de promovare pe Facebook.
Barna, subiect de glume pentru Simion
USR nu are niciun vector de imagine în acest moment, iar Cătălin Drulă este un lider de partid foarte slab vizibil în mediul online, reușind cu greu să depășească pragul de o mie de like-uri. Pagina lui Cătălin Drulă rulează, în acest moment, 5 reclame despre PNRR, cu un buget total de peste 12.000 de lei. Așa cum reiese din statistici, reclamele lui Drulă sunt îndreptate către votanții de sex masculin. Un mesaj sponsorizat despre PNRR a strâns cu greu 1.600 de like-uri și doar 450 de distribuiri în mediul online. Protestul lui Drulă despre „oprim jaful” nu are succes nici pe Facebook, strângând doar 700 de like-uri și puțin peste 100 de distribuiri.
USR-iștii au ajuns inclusiv subiect de glume în mediul online, iar George Simion reușește cel mai bine să exploateze toate vulnerabilitățile unui partid prăbușit. Când Dan Barna a avut accidentul cu trotineta, George Simion a decis să glumească și a comentat la postarea fostului vicepremier. Comentariul lui Simion a strâns mai multe reacții decât mesajul lui Dan Barna, prin care își anunța accidentul.
USR, milioane de lei aruncate pe campanii online
În timp ce USR-iștii anunță că vor să „oprească jaful” din bani publici, chiar partidul condus de Drulă este cel care risipește banii publici, sponsorizând reclame care nu le aduc niciun capital electoral. În anul 2022, USR a plătit 3,6 milioane de lei către firma Zenvertising SRL pentru „servicii de management campanii digitale Facebook și Google și dezvoltare landing page-uri (n.r. adică numeroasele pagini web pe care le lansează USR)”. Firma este condusă de Bogdan Șuică, care se recomandă ca fiind un marketing manager.
Strategia pe care o folosește această firmă devine una obositoare pentru electorat, deoarece îi „bombardează” pe utilizatori cu numeroase pagini web zi de zi. Pentru fiecare idee, USR își construiește un landing page, unde cetățenilor li se cere să-și lase datele personale. Toate aceste date personale nu contează pentru a schimba vreo lege, ci doar ajută USR-ul să-și facă o bază de date de utilizatori, pe care apoi să o folosească în campaniile electorale.
În momentul în care partidul are adresa de email a unui votant, îi va fi mult mai ușor să trimită newsletterul către acel votant sau să trimită reclama către votantul care folosește acea adresă de email. Multe dintre reclamele online se construiesc cu baze de date de email. Landing page-ul este foarte bun pentru a colecta datele personale și a monitoriza activitatea utilizatorilor pe pagina respectivă. În ultimele 5 luni, USR a lansat cel puțin 4 landing page: oprimjaful.ro, solutiicorecte.ro, stoppensiispeciale.ro, bodedemisia.ro.
USR investește milioane de lei în campanii online, însă în social media și în stradă se dovedește un eșec răsunător, nefiind capabil să mai atragă interesul electoratului, care se confruntă cu alte probleme decât cele promovate de Cătălin Drulă și colegii săi.
Autor
-
Marius Constantin, editorialist PS News. Marius Constantin are o experiență de 8 ani în presă, consultanță politică și marketing, în România și Italia.
View all posts
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News