Ancheta care aruncă în aer candidatura lui Iohannis. Noi DEZVĂLUIRI despre tunurile șefului PNL din Sibiu

După scandalul uriaș apărut în jurul averii imobiliare impresionante a lui Iohannis, apar noi date care îl pot compromite politic pe prezidenţiabilul ACL. Detalii foarte interesante au fost dezvăluite de cei de la ancheteonline.ro despre o altă lucrare de proporții coordonată de primarul Klaus Iohannis, în Sibiu.

Este vorba despre construcția aeroportului din SIbiu, unde, conform celor de la ancheteonline.ro, primarul Iohannis, alături de fostul șef al CJ Siviu, Martin Bottesh, ar fi aruncat pe fereastră aproximativ 100 de milioane de euro.

Afacerea “Aeroportul Internațional Sibiu” este un exemplu clasic de tragere în piept a bugetului de stat, precizează aceeași sursa.

Situația a aratat în următorul mod: lucrările la Aeroportul Sibiu au început în 2006 și nu s-au terminat nici astăzi. Iohannis și-a dorit un aeroport modern, la standarde internaționale, special pentru evenimentul „Sibiu, capitala culturală europeană”.

Rețeta folosită de cei doi lideri politici ai județului Sibiu este una pur germană. Firmele au fost alese pe sprânceană, fără să se țină cont de recomandările celor de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română.

La un moment dat terenul de pe pista aeroportului s-a surpat și a fost acoperit de apă. Totuși Iohannis și Bottesh au decis să semneze pentru recepția lucrării, deși evident erau lucrări prost executate. Procurorii DNA au intervenit în această situație. Deși în primă instanță lui Martin Bottesch i-a fost acordat un NUP (neînceperea urmării penale), în 2012, în data de 3 aprilie,  Doru Țuluș, procuror șef la DNA București a decis începerea urmăririi penale a lui Martin Bottesch pentru săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu.

”Într-o plângere penală din 26.06. 2010, depusă de consilierul județean din acea perioadă, Corneliu Bucur, se solicită “anchetarea conducerii Consiliului județean Sibiu și a primăriei Sibiu pentru modul incompetent și fraudulos în care a fost derulat contractul privind lucrările la obiectivul extindere și modernizare Aeroport Internațional Sibiu, lucrări contractate la începutul anului 2006, la valoarea inițială de 52 de milioane euro și ajunse la sfârșitul lucrărilor contractate, cât și a lucrărilor angajate suplimentar față de contractul inițial, la valoarea de 69 de milioane euro”(n.r. pînă astăzi suma depășește 100 milioane de euro)”, precizează cei de la ancheteonline.ro.

În plângerea făcută către DNA de consilierul județean Corneliu Bucur, erau transmise următoarele informații și acuzații: ”din cauza neexecutării unui sistem de drenuri în profunzime (care să conducă apele pluviale prin stratul compact și gros de argilă impermeabilă, aflat sub toată suprafața aeroportului, până în pânza freatică, aflată la peste 7 m adîncime), fapt neelucidat de comisiile de recepție privitor la cauzele reale (fie că nu s-au mai proiectat, fie nu s-au mai executat, din lipsă de fonduri), pe aeroport, după fiecare ploaie mai intensă, se produc importante acumulări de apă și chiar s-a format un lac cu o suprafață de 1 ha, pe marginea căruia s-a format o vegetație specifică zonelor lacustre și s-au pripășit păsările de baltă”.

O altă acuză care îi pune în dificultate, dar și într-o situație ridicolă, este cea conform căreia ”proiectarea subdimensionată a porților de acces de la garajele mașinilor de pompieri”, “fiind nevoie de lucrări de remediere destul de dificile, întrucât a fost nevoie a se interveni în betonul armat al buiandrugilor de la partea superioară a celor 7 uși”. Lucrări executate nemțește, după cum se observă.

De asemenea, probleme au fost și la lucrările de amenajare a parcărilor aeroportului. „ Nu s-au proiectat și ca atare, nu s-au montat, sistemele electrice și electronice care să acționeze automat barierele de acces și de ieșire din parcare, ceea ce a făcut ca, mai bine de 2 ani, Aeroportul să nu încaseze niciun leu din taxarea serviciilor de parcare, cu pierderi financiare considerabile”, se mai arată în plângere transmisă DNA de către Corneliu Bucur, consilier județean în Sibiu.

Chiar dacă era o lucrare cu un grad ridicat de dificulate, Iohannis și Bottesch, cei doi lideri asociați ai județului Sibiu (Klaus Iohannis și Martin Botthesch) au refuzat să colaboreze cu specialiștii de la Aeroportul Sibiu, dar și cu cei de la Autoritatea Aeronautică Civilă din București, mai precizează aceeași sursă.

În locul recomandărilor Autorității Aeronautice din România, Iohannis a decis că totul trebuie executat cu firme și consultanți din Germania. Nu avea probabil încredere în românii din această autoritate și i-a preferat pe nemți.

Astfel, mai întâi Klaus Iohannis a achiziționat din Germania proiectul pentru aeroportul din Sibiu, proiectantul lucrării „selectat” a fost firma Obermayer Planen+Beraten Gmbh (printr-o procedură total netransparentă), consultantul general ales este „Dornier Consulting GMbh” iar constructorul, tot o firmă nemțească, Max Boegl.

După ce DNA București, apoi DNA Alba Iulia, unde a fost transmis dosarul, au dispus neînceperea urmării penale, în definitiv procurorul Țuluș transmite următoare rezoluție: „Din analiza dosarului și a plângerii soluției, rezultă că plângerea este întemeiată. În cauză nu au fost administrate toate probele necesare lămuririi complete a cazului, sub aspectul îndeplinirii procedurilor pentru achizițiile publice, atribuirea contractelor de execuție, stabilirea clauzelor contractuale defavorabile beneficiarului, controlul execuției lucrărilor, modalitățile de recepție intermediare și finale.

Nu s-a stabilit cert, inclusiv prin expertize tehnice dat fiind caracterul specific al investiției, cauzele și condițiile care au condus la executarea unor lucrări necorepunzătoare. Efectuarea unor expertize se impunea cu necesitate, ținând cont de expertiza deja efectuată în 2010 și care a evidențiat, fără putință de tăgadă aceea că pământul folosit pentru realizarea umpluturilor a fost de calitate necorespunzătoare, drenajul subdimensionat și necorespunzător, iar conformarea rambleului (pantă mare a taluzului), de asemenea, nu a fost adecvată în raport cu proprietățile fizico-mecanice, ținând cont și de condițiile morfologice și hidrologice locale. Pe de altă parte, în situația executării de lucrări neconforme, restituirea procentului de 70% din garanția de bună execuție către antreprenor, dispusă de Martin Bottesch, ordonatorul principal de credite, este pur și simplu fără nicio justificare”.

Altfel spus, fostul procuror șef al DNA București confirmă acuzele aduse în plângerea penală de fostul consilier județean, Corneliu Bucur referitor la acest caz de mare corupție, de care se fac vinovați fostul șef al CJ, Martin Bottesh și actualul primar al Sibiului, Klaus Iohannis.

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: