Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a anunţat, joi, că anularea unei portări se poate face cu cel puţin 24 de ore înainte şi a menţionat că, dacă apar probleme cu portarea, atunci utilizatorii trebuie să se adreseze furnizorilor în reţeaua în care au intenţionat să-şi porteze numerele şi dacă lucrurile nu sunt lămurite să contacteze ANCOM.
”Pentru că, în ultima perioadă, numărul celor care solicită anularea portării unui număr de telefon a crescut semnificativ, ANCOM readuce în atenţia utilizatorilor finali faptul că acest lucru se poate realiza exclusiv de către titularul numărului, la operatorul la care a solicitat portarea, cu cel puţin 24 de ore înainte de data şi ora stabilite pentru finalizarea procesului de portare”, au transmis reprezentanţii ANCOM.
”Cererea trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data convenită de utilizator împreună cu operatorul pentru realizarea portării. Atât pentru realizarea efectivă a portării, cât şi pentru calcularea termenului de portare/anulare a portării se iau în considerare doar zilele lucrătoare. După primirea cererii de anulare, furnizorul are obligaţia de a confirma primirea şi procesarea acesteia, informând utilizatorul despre statusul cererii de anulare. Este foarte important ca utilizatorii să solicite şi să păstreze o dovadă a primirii şi acceptării cererii de anulare a portării de către furnizor”, au transmis reprezentanţii ANCOM.
”Având în vedere că multe din cererile de anulare sunt depuse de utilizatori în contextul primirii unei contraoferte de la furnizorul donor, ANCOM le recomandă să discute în prealabil cu operatorul actual, informându-l despre intenţia de portare. Acest demers ar putea conduce la o renegociere a contractului deţinut şi, implicit, utilizatorii ar putea obţine oferte mai bune de la operatorul actual şi ar putea, încă de la acel moment, să evalueze opţiunile disponibile. Totodată, utilizatorii pot stabili împreună cu furnizorul acceptor o dată mai îndepărtată pentru efectuarea portării (între 3 şi 25 de zile lucrătoare), astfel încât să aibă posibilitatea de a transmite la timp o cerere de anulare a portării, în cazul în care se răzgândesc”, a mai precizat sursa citată.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News