Skip to content
Societate

Andronescu propune măsuri după ce a constatat că un număr mare de lucrări de la examenele naţionale este modificat în urma contestaţiilor

Inquam Photos / Octav Ganea

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, spune că numărul de contestaţii la examenele naţionale este cuprins între 42.000 – 48.000, iar numărul lucrărilor modificate este excesiv de mare, considerând că trebuie luate măsuri în acest sens. O astfel de măsură ar fi ca aceste cadre didactice să nu mai participe la evaluările din anii următori sau introducerea unor itemi obiectivi la subiectele examenelor, scrie News.ro.

Andronescu a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, numărul mare de lucrări modificate în urma contestaţiile la examenele naţionale reprezintă un semnal de alarmă şi trebuie luate măsuri în acest sens.

Dacă ne uităm peste trei ani analizaţi, rezultatele sunt destul de apropiate, numărul de contestaţii în funcţie de an este cuprins între 42.000 – 48.000. Numărul de lucrări modificate, însă, este excesiv de mare, ceea ce fără îndoială este un mare semnal de alarmă pentru noi. Este un mare semnal de alarmă care impune automat şi măsuri pentru a remedia această situaţie. În ce constau măsurile: să regândim, poate, examenele din punct de vedere al conţinutului şi al itemilor obiectivi şi nu în ultimul rând în ceea ce priveşte formarea celor care evaluează pentru că diferenţele sunt după părerea mea chiar inacceptabile”, a afirmat ministrul Educaţiei.

Întrebată ce măsuri ar putea fi luate în acest sens, Ecaterina Andronescu a răspuns: “În primul rând trebuie să avem lista nominală a celor care au avut asemenea diferenţe mari. Eu nu cred că trebuie să trecem aşa de uşor peste aceste lucruri. Vom face o analiză şi vom cere fiecărui inspectorat şcolar, acolo unde au fost centrele de evaluare, să avem aceste liste. Prima măsură ar fi ca aceste cadre didactice să nu mai participe la evaluările anilor următori, iar o măsură pe care, de asemenea, cred că trebuie să avem în vedere este să formăm aceşti evaluatori în aşa fel încât diferenţele să nu mai fie atât de mare aşa cum au fost de exemplu în unele cazuri anul acesta”.

Atunci când un jurnalist i-a spus că la nivelul municipiului Bucureşti a fost luată deja decizia ca un cadru didactic la care se înregistrează diferenţe mari în evaluarea unei lucrări să nu mai participe la corectare timp de trei ani, Ecaterina Andronescu a spus că este o măsură foarte bună.

Eu cred că trebuie să fim exigenţi când este vorba de soarta copiilor, nu ne putem juca în felul acesta. Trebuie să fim foarte atenţi atunci când facem corectura unei lucrări pentru că în spatele acelei lucrări este nu numai un copil a cărei soartă depinde de nota pe care noi o dăm, este o familie, sunt rudele, e societatea în ansamblul său.”, a completat ministrul Educaţiei.

Andronescu susţine că, dacă s-ar introduce itemi obiectivi în cadrul subiectelor de la examenele naţionale, nu ar mai fi atât de multe contestaţii.

Noi la Politehnică, ştiţi că sunt profesor la Politehnică, de foarte mulţi ani de zile, după 89, lucrările scrise sunt itemi obiectivi. Lucrarea este corectată în faţa elevului şi a unui martor, el ştie cu ce notă pleacă, nu mai avem atât de multe contestaţii. Atât de multe contestaţii din care destul de multe au primit modificarea notelor, deci au primit rezolvări. Cu itemi obiectivi nu mai ajungem în acele situaţii şi va trebuie să mergem în această direcţie. S-ar putea să-i supărăm pe unii dintre profesori. Ok, o să stăm de vorbă şi o să le explicăm că este calea către care trebuie să mergem. Foarte mulţi profesori spuncă nu se poate la disciplina x să dăm examene pe itemi obiectivi. Dar uitaţi-vă testele Cambridge, Oxford se dau pe itemi obiectivi şi nu are nimeni o problemă cu corectitudinea acestor examene”, a explicat Andronescu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *