Animalele de companie își vor putea însoți stăpânii în instituțiile publice din București, se arată într-un proiect pus în dezbatere publică de Primăria Capitalei. „Legea e binevenită”, a menționat un reprezentant al Primăriei Sectorului 3, dar care a subliniat că este nevoie de timp până când cetățenii se vor obișnui cu prezența animalelor în instituții publice.
Proiectul a fost inițiat de Autoritatea pentru Supravegherea și Protecția Animalelor București (ASPA) pe 1 octombrie și rămâne în dezbatere publică pentru următoarele două săptămâni.
După ce va trece de perioada dedicată dezbaterii publice, proiectul va fi supus votului în Consiliul General.
„Accesul în instituțiile de stat cu animale de companie este un fapt foarte întâlnit în alte țări europene și ne dorim să ne aliniem la legislația europeană. Prin urmare, am inițiat acest proiect, foarte benefic pentru cetățenii Municipiului București și pentru animalele pe care le dețin, pentru a le facilita accesul în instituții, în vederea rezolvării diferitelor situații”, a declarat Cătălina Trănescu, director general ASPA, într-un interviu acordat Digi24.ro.
„Legea e binevenită”, a spus pentru Digi24.ro un reprezentant al Primăriei Sectorului 3.
„La noi în instituție, la Sectorul 3, motivul pentru care de obicei nu era permis accesul era o chestiune care ținea de ceilalți cetățeni. Legea e binevenită. Singura chestiune este ca cetățenii să poată înțelege și chestiunea asta, faptul că unii oameni preferă să meargă cu animalele lor”, a spus Bogdan Cotiga, responsabilul cu presa al Primăriei Sectorului 3.
El a vorbit în interviu și despre necesitatea unei atitudini mai deschise și mai tolerante față de prezența animalelor de companie în spațiile publice. Cotiga a subliniat că este nevoie de exercțiu, pentru ca temerile unor oameni să se diminueze.
„Motivul pentru care avem un fel de prejudecăți, este că ne gândim din start că lucrurile nu sunt ok, că face mizerie, că mușcă, când lucrurile astea se pot face civilizat”, a adăugat Bogdan Cotiga, amintind că stăpânul răspunde de acțiunile patrupedului său și trebuie să curețe, dacă va fi cazul.
Accesul animalelor de companie, indiferent de talie și rasă, ar urma să fie permis cât timp sunt însoțite de un adult. Adițional, mai există și alte reguli, conform proiectului pus în dezbatere publică:
- „câinii trebuie să fie în permanenţă ţinuţi în lesă de către însoţitor, iar pisicile într-o cuşcă de transport corespunzătoare, pe durata prezenței în instituţie;
- câinii care fac parte din rasele considerate periculoase trebuie să poarte şi botniţă, pe toată durata prezenţei în instituţie. Printre aceste rase se numără: categoria I: Pit Bull, Boerbull, Bandog şi metişii lor; categoria a II-a: câinii din rasele Staffordshire Bull Terrier, American Staffordshire Terrier, Tosa, Rottweiller, Dog Argentinian, Mastino Napolitano, Fila Brazileiro, Mastiff, Ciobănesc Caucazian, Cane Corso şi metişii lor.
- deţinătorii animalelor de companie trebuie să prezinte, la cerere, carnetul de sănătate al animalului, care să ateste că acesta este vaccinat şi deparazitat;
- animalele trebuie să fie sănătoase, curate şi să nu prezinte semne de boală contagioasă sau paraziţi externi;
- deţinătorii sunt obligaţi să se asigure că animalele lor nu cauzează disconfort sau deranj publicului sau personalului instituţiei;
- deţinătorii de animale pot beneficia de castroane cu apă puse la dispoziţie de instituţie, pentru confortul şi bunăstarea animalelor”
Pe lângă regulile pe care trebuie să le respecte, proprietarii patrupezilor vor avea și următoarele îndatoriri:
- Să controleze permanent comportamentul animalului;
- Să colecteze și să elimine corespunzător deșeurile produse de animale;
- Repararea oricăror daune produse de animale asupra bunurilor instituției;
În cazul în care animalele vor cauza incidente, proprietarii riscă să fie sancționați cu avertisment verbal, să primească interdicție de intrare în instituție și, în cazuri grave, vor fi sesizate autoritățile.
În document mai este menționat că instituţia va desemna o persoană de contact sau un departament responsabil de primirea şi gestionarea incidentelor, care va decide măsurile necesare, în funcţie de gravitatea incidentului.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News