Skip to content
Politică

Anisie: Din cele 1.095 de cerinţe pentru autorizarea sau acreditarea unităţilor de învăţământ preuniversitar, avem acum 265

Inquam Photos / Octav Ganea

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie, a anunţat că au fost reduse cerinţele pentru autorizarea sau acreditarea unităţilor de învăţământ preuniversitar, iar din cele 1.095 câte erau în prezent au mai rămas 265.

Monica Anisie a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, că Ministerul Educaţiei şi Cercetării a validat propunerile Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP) în privinţa noilor standarde naţionale de evaluare internă şi externă, precum şi ale

Metodologiei de evaluare externă, acestea urmând a fi aprobate prin hotărâri de guvern.

Modificările pe care le-am realizat au urmărit câteva principii, mai întâi simplificare şi dacă vorbim despre simplificare vă pot spune că reducerea cerinţelor pentru autorizare sau acreditare, această reducere este substanţială şi o să vă dau câteva exemple, reducerea cerinţelor cu 57% pentru autorizarea de funcţionare provizorie, adică de la 93 de cerinţe la 40, cu 77% pentru acreditare şi cu 76% pentru evaluare periodică, adică din cele 1.095 de cerinţe avem acum 265, iar numărul indicatorilor a fost redus de la 43 la 24”, a afirmat Anisie.

Ea a menţionat că 95% din documentele solicitate pentru acreditare sau autorizare sunt manageriale şi nu vor fi cerute cadrelor didactice.

Celălalt principiu a fost debirocratizarea şi încă de la începutul mandatului meu am vorbit despre acest lucru. Reducerea semnificativă a documentelor solicitate a fost măsura pe care mi-am dorit dintotdeauna, 95% dintre documentele care vor fi solicitate pentru acreditare sau autorizare sunt documente manageriale, deci nu vor fi solicitate cadrelor didactice, iar celălalt principiu, cel al digitalizării, aşa cum probabil ştiţi deja, în prezent, întregul proces de evaluare externă se poate face şi online”, a mai afirmat Monica Anisie.

Preşedintele ARACIP, Şerban Iosifescu, a precizat că, până în 30 iunie 2021, vor fi elaborate ghiduri pentru aplicarea unitară a standardelor la nivelul tuturor actorilor: unităţi de învăţământ (în special, Comisia de Evaluare şi Asigurare a Calităţii), evaluatorii externi ai ARACIP şi inspectoratele şcolare. Ghidurile vor fi publicate şi dezbătute public înainte de intrarea în vigoare a noilor standarde.

De asemenea, ARACIP va simplifica şi adapta aplicaţia de evaluare externă până la 15 octombrie 2021, dată la care va fi iniţializat Raportul anual de evaluare internă a calităţii educaţiei (RAEI), pentru anul şcolar 2021-2022, pe baza formatului simplificat.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *