Conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a emis un ordin în sprijinul persoanelor cu dizabilităţi, iar potrivit acestui document operatorii de transport public, inclusiv aeroporturile, sunt obligaţi să amplaseze pe fiecare peron sau staţie marcaje speciale şi panouri informative privind urcarea şi coborârea acestora din mijloacele de transport.
Conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a avut o întâlnire cu reprezentanţii structurilor asociative ale persoanelor cu dizabilităţi, din România, conduşi de Daniela Tontsch – preşedinte al Consiliului Naţional al Dizabilităţii din România (CNDR).
Motivul întâlnirii a fost modul comun de acţiune în urma apariţiei în Monitotul Oficial a Ordinului nr. 579 din 4 iunie 2024 al vicepreşedintelui ANPC, cu atribuţii de preşedinte, privind informarea consumatorilor care se încadrează în categoria persoanelor cu dizabilităţi, de către operatorii economici, în legătură cu accesul acestora la serviciile de transport public de persoane, în clădirile deţinute de către aceştia.
”În cadrul întâlnirii, părţile au convenit pentru diversificarea şi detalierea, în timp, a prevederilor Ordinului, acestea fiind un prim pas extrem de important în reglementarea modului în care societatea poate veni, concret, în sprijinul persoanelor cu dizabilităţi, în mijlocele de transport public şi în spaţiile deţinute sau administrate de aceştia. De asemenea, au fost stabilite detaliile unei importante campanii de informare referitoare la drepturile consumatorilor cu dizabilităţi şi la modalităţile prin care aceştia pot contacta, în cel mai simplu mod, ANPC, în cazul semnalării unor nereguli”, au transmis reprezentanţii ANPC.
Preşedintele CNDR, Daniela Tontsch, consideră că ordinul va duce la îmbunătăţirea serviciilor de transport public.
”Cred că Ordinul va duce la îmbunătăţirea serviciilor de transport public, făcându-le mai accesibile şi mai prietenoase pentru persoanele cu dizabilităţi, ceea ce duce la o creştere generală a calităţii serviciilor publice. Există o percepţie greşită conform căreia ANPC trebuie sesizat doar în cazul produselor alimentare expirate sau a produselor de uz casnic defecte.
În cadrul întâlnirii am stabilit împreună activităţi care se vor desfăşura în colaborare cu CNDR, inclusiv o campanie amplă de informare, utilă tuturor consumatorilor” – a declarat Daniela Tontsch.
De asemenea, preşedintele ANPC, Sebastian Hotca, a afirmat că acest ordin vine în ajutorul persoanelor cu dizabilităţi.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News