ANPC a solicitat companiilor aeriene să elimine problemele întâmpinate din cauza zborurilor întârziate sau anulate

Sursa foto: Unsplash

Conducerea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a solicitat companiilor aeriene să elimine problemele întâmpinate în anii trecuţi din cauza unor zboruri întârziate sau anulate, dar şi să gestioneze situaţiile speciale care pot apărea în urma unor reclamaţii, pentru a se asigura că drepturile consumatorilor vor fi respectate.

Conducerea ANPC a anunţat, vineri, că a avut întrevederi cu operatori economici transportatori aerieni, respectiv TAROM, Wizz Air şi HiSky, precum şi cu Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, având în vedere apropierea unui sezon turistic estival foarte aglomerat, în care vacanţelor li se adaugă două competiţii majore internaţionale – Campionatul European de Fotbal, care se va desfăşura în Germania şi Jocurile Olimpice de Vară de la Paris – şi ţinând cont de problemele cu care s-au confruntat consumatorii în anii precedenţi, în ceea ce priveşte întârzierea sau anularea unor curse operate de companii aeriene.
Preşedintele interimar al ANPC, Sebastian Hotca, a solicitat companiilor, în cadrul întâlnirilor, măsuri şi strategii pentru eliminarea problemelor întâmpinate de consumatori, în anii trecuţi, din cauza unor zboruri întârziate sau anulate, precum şi referitoare la modul de gestionare a situaţiilor speciale care pot apărea şi a potenţialelor reclamaţii, astfel încât instituţia să se asigure că drepturile consumatorilor vor fi respectate. Totodată, au fost analizate soluţiile implementate deja de companii, în urma acţiunilor de control precedente, ANPC oferind consiliere operatorilor economici pentru îmbunătăţirea condiţiilor pe care aceştia le oferă consumatorilor.
ANPC a menţionat că Wizz Air Holding cuprinde companii aeriene, Wizz Air Hungary Ltd. şi Wizz Air Malta Limited, care deţin sucursale pe teritoriul României, care nu deţin certificat de operator aerian sau o licenţă de operare şi nu sunt operatori aerieni ai zborurilor Wizz Air şi nu au nicio obligaţie în legătură cu pasageri sau reclamaţiile acestora.
„Reprezentanţii holdingului Wizz Air susţin că au întreprins măsuri pentru pregătirea sezonului de vârf, au contractat un furnizor secundar de servicii de cazare pentru a contribui la gestionarea perturbărilor din România (măsură disponibilă doar în Italia şi România) şi au precizat că, pentru ca drepturile pasagerului să fie respectate, biletul trebuie să fie achiziţionat de pe platforma de vânzări disponibilă pe site-ul oficial www.wizzair.com, direct, sau de pe aplicaţia de mobil, recomandându-se pasagerilor să nu efectueze achiziţia de pe alte platforme intermediare de vânzare bilete”, au menţionat reprezentanţii ANPC.
De asemenea, compania a specificat că, în cazul unei reclamaţii legată de zborurile Wizz Air, pasagerii trebuie să se adreseze Wizz Air Hungary Ltd. sau Wizz Air Malta Limited, în funcţie de compania care a operat zborul, menţionând că pentru obţinerea compensaţiilor către pasageri, în cazul anulării unui zbor sau al întârzierii acestuia cu mai mult de trei ore la sosire, pasagerii trebuie să le solicite separat, printr-o cerere, în care trebuie menţionate şi datele bancare pentru a fi utilizate la plată.
Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: