Skip to content
Opinii & Analize

Antreprenori de succes sau afaceriști cameleonici în Romco System și Audiotech Multimedia Group

naruna.co.in

Mediul de afaceri românesc este mai mereu surprinzător, demonstrând că nu America este „țara tuturor posibilităților”, ci România. Unde altundeva, dacă nu în România, mai găsești companii specializate într-un domeniu, dar care câștigă, pe bandă rulantă, contracte pe bani publici în numeroase alte domenii de activitate, în care nu pot face dovada niciunei experiențe? Unde altundeva, dacă nu pe meleagurile mioritice, vezi afaceriști atât de versatili și, precum cameleonii, devin întreprinzători de mega-succes într-un sector de activitate precum cel „consacrat” al construcțiilor?

Deși exemplele sunt nenumărate, e interesant cazul a două companii din București, Romco System SRL (Cod fiscal 15315902) și Audiotech Multimedia Group SRL (Cod fiscal 17867768) care s-au aventurat în domenii noi.

Astfel Romco System SRL, despre care presa scria că este „producător de tâmplărie PVC”, a identificat o oportunitate nesperată în domeniul lucrărilor de termoizolare a blocurilor de locuințe, în mod special la Primăria Sectorului 2 București, pe vremea când primar era Neculai Onțanu, dar și la Primăria Bistrița Năsăud, unde pare că nu prea are concurență. Companiei i-a mers cel mai bine în 2015-2016, taman în perioada ultimului mandat al protectorului Neculai Onțanu, din partea căruia ar fi beneficiat de cel puțin 20 achiziții directe (cu o valoare totală de 658.060,38 lei) și 56 de licitații publice (cu o valoare de 621.049.519,94 lei).

În 2016, compania s-a reinventat și s-a orientat către Primăria Municipiului Bistrița (de unde a câștigat, până în 2018, vreo șase licitații în valoare de 12.779.757,16 lei), dar și către sectorul rezidențial, fiind dezvoltatorul complexului Romco Rezidential de 300 de apartamente, în zona Theodor Pallady din București.

Însă, System SRL pare să-și fi găsit un partener de nădejde, Audiotech Multimedia Group SRL, care este chintesența versatilității, și unde, atât compania cât și patronii și chiar unii angajați par că s-au reinventat spectaculos.

Audiotech Multimedia Group SRL este specializată în lucrări de construcţii ale clădirilor rezidenţiale şi nerezidenţiale sau, cel puțin asta ar rezulta din hotărârea celor doi asociați, Ana-Maria și Bogdan Brăileanu, publicată în Monitorul Oficial nr. 2391 din 10.06.2019. Cu toate acestea, modificarea nu apare și la Ministerul Finanțelor Publice, unde compania e înregistrată cu vechiul obiect de activitate, adică alte activități profesionale, științifice și tehnice n.c.a. Deși Audiotech Multimedia Group SRL nu pare să aibă experiență în domeniul lucrărilor de construcţii, desfășoară astfel de activități de mai mulți ani, având contracte inclusiv cu instituțiile statului, în multe județe ale țării.

De pildă, în 2015-2017, în asociere cu Romco System SRL, Audiotech Multimedia Group SRL a realizat lucrările de modernizare și sonorizare interioară a complexului Dacia din Bistrița. Cele două companii sunt fără experiență (potrivit datelor oficiale de la Registrul Comerțului sau Monitorul Oficial), dar cu lipici la banii bistrițenilor, au făcut lucrări de mântuială, regăsite în calitatea proastă a finisajelor și a sistemului de iluminat și de ventilație, dar mai ales în lipsa antifonajului, care face zgomotul din sala de spectacole să se audă în sala de cinema, și invers. Oare cei care merg la film trebuie să plătească și biletul pentru spectacolul din sala alăturată?

Nu e de nicio mirare calitatea foarte scăzută a lucrărilor de la Centrul Cultural Dacia din Bistrița, dacă ne uităm pe experiența profesională a celor care conduc Audiotech Multimedia Group. Principalul acționar, Bogdan Brăileanu, este absolvent al Academiei Naționale de Educație Fizică și Sport din București (2002-2006), specializarea ski. Profilul de Linkedin al acestuia, dar și cel al soției sale, Ana-Maria Brăileanu, ne arată că cei doi și-au mai încercat norocul, fără succes, se pare, în domeniul financiar-bancar și al asigurărilor.

Sigur că, la urma urmei, patronii Audiotech Multimedia Group nu trebuie să aibă, în mod necesar, niciun fel de pregătire sau experiență profesională de specialitate, dacă au capital. Doar că, din nefericire, Ana-Maria și Bogdan Brăileanu nu sunt doar acționari, ci și directori generali (General Managers) ai unei companii care câștigă licitații sau achiziții directe de la diverse primării (precum cea din Brăila, Mangalia, Ploiești) sau de la instituții culturale precum Centrul Județean pentru Cultură Bistrița-Năsăud sau Consiliul Județean Vâlcea.

Un fel de „director” al Audiotech Multimedia Group SRL, mai precis, Managing Director, este și un alt personaj cel puțin la fel de interesant, Ștefan Cojanu, bun prieten și vecin al soților Brăileanu, care zice că are experiență în domeniul bancar și financiar, nicidecum în cel al construcțiilor sau al instalării de sisteme video-audio profesionale. E adevărat că Ștefan Cojanu susține că oferă și servicii suplimentare. respectiv consultanță financiară și transporturi, însă experiența sa de agent pentru servicii de investiții financiare pe piețele de capital ar putea fi un indiciu că acesta se pricepe, mai degrabă, la celebrele escrocherii de pe piața Forex.

Sau, poate că sfaturile și direcțiile de reinventare nu vin de la juniorul, ci de la seniorul Cojanu, care, spun sursele, ar coordona afacerile cu primării și instituții publice ale companiei Audiotech Multimedia Group SRL. Nu este exclus ca tatăl, Gheorghe Cojanu să-și fi format un cerc relațional compus din politicieni, înalți funcționari și, de ce nu, oameni care „împart” legea selectiv, pe care să-l folosească, astăzi, fiul și Audiotech Multimedia Group SRL.

În piața construcțiilor bătrânul Cojanu este cunoscut ca fiind principalul factor de decizie în Audiotech Multimedia Group SRL prin prisma cercului relațional deținut. Acesta ar fi și prieten cu Mircea Perpelea, care a fost director în cadrul Băncii Naționale a României, fost consul al României la Marsilia, Ambasador al României în Republica Albania, profesor universitar, dar și fost prefect al județului Vâlcea, locul de unde Audiotech Multimedia Group SRL pare să-și „extragă” mare parte din venituri. Surse spun că acesta este și un cunoscut membru al masoneriei, de altfel „unul dintre capii masoneriei din Vâlcea”, venerabil al Lojei William Preston, documentat inclusiv de Serviciul Român de Informații.

Pagina sa de Wikipedia ne informează că Mircea Perpelea ar fi contribuit la „dezvoltarea relațiilor franco – române”. Astfel, nu ne putem întreba dacă nu cumva acesta a „dezvoltat” și pușculița prietenului său, Gheorghe Cojanu, via Audiotech Multimedia Group SRL, care a câștigat, numai în 2019, mai multe contracte de prestări servicii, atribuite prin încredințare directă, de la Consiliul Județean Vâlcea și Direcția Administrării Domeniului Public din orașul Râmnicu Vâlcea.

Tot Gheorghe Cojanu este cel care pare să dicteze transferul încasărilor Audiotech Multimedia Group SRL către, cum altfel!, companii controlate de către membrii familiei Cojanu, respectiv Elstecom SRL și Pegas Best Taxi SRL.

O investigație a autorităților competente ar face mai multă lumină în hățișul modului de atribuire și execuție a lucrărilor publice contractate pe banii contribuabililor. În opinia noastră, o astfel de investigație ar fi nu doar interesantă, dar și trebuincioasă, cum ar fi, de altfel, și urmărirea transferurilor de fonduri publice dinspre instituțiile statului către Audiotech Multimedia Group SRL și dinspre aceasta către conturile altor companii, care nu au nicio legătură cu activitatea așa-zisului prestator de servicii.

Oare astfel de transferuri ascund plata unor para-ndărături sau reprezintă eludarea unor taxe și impozite într-un mod mai elevat?

Până la sesizarea sau la autosesizarea instituțiilor statului, noi promitem să revenim cu dezvăluiri despre cercul relaționa al protagoniștilor, despre contractele pe bani publici câștigate de-a lungul timpului, dar și despre calitatea serviciilor prestate.

Oferim și dreptul la replică, poate cu această ocazie primim informații suplimentare despre licitațiile câștigate la Târgoviște sau Păulești, sau, cel mai interesant, cum urmează a fi câștigată cea de la Timișoara.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *