Lucrările pentru construcția Lotului 3 Ploiești-Buzău, parte din Autostrada Moldovei, vor începe pe 1 martie, iar constructorul (Asocierea NUROL İNȘAAT VE TİCARET ANONİM ȘİRKETİ – MAKYOL İNȘAAT SANAYİ TURİZM VE TİCARET ANONİM ȘİRKETİ) are la dispoziție peste 1 miliard de lei și 20 de luni pentru construcția celor 13,90 km de autostradă.
„Marcăm astăzi un alt moment important pentru Autostrada Moldovei A7! Am stabilit Data de Începere pentru construcția Lotului 3 al Autostrăzii Ploiești-Buzău”, anunță astfel autoritățile.
Traseul lotului 3 al Autostrăzii Ploiesti-Buzău se va desfășura între localitatea Dumbrava, județul Prahova, la intersecția cu Autostrada București-Ploiești și Municipiul Buzău.
Pe traseul acestei secțiuni se vor construi:
- Nod rutier Spătaru – km. 52+850, la intersecția cu DN 2 este de tip B;
- Nod rutier Buzău – km. 62+200, la intersecția cu DN 2B este de tip B;
- Pod km 50+525; – Pod pe drum agricol km 51+480;
- Pod pe DN 2 km 52+850;
- Pod pe DN 2B km 55+168; – Pod pe DJ 203D km 57+850;
- Pod pe drum agricol km 60+258;
- Pasaj superior peste CF triaj si DN 2B km 60+985.
Mobilizarea în șantier a crescut pe primele două loturi din Autostrada Moldovei (A7), ceea ce face posibilă deschiderea circulației până la sfârșitul acestui an pe primii 49,35 kilometri, a transmis recent directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.
„Au fost reluate lucrările și pe primele loturi din Autostrada Ploiești – Buzău (63,25 km), între Dumbrava și Pietroasele. Mobilizarea în șantier a crescut pe lotul 1 (Dumbrava – Mizil) și pe lotul 2 (Mizil – Pietroasele), parte din A7 (Autostrada Moldovei). Progresul fizic este de 43% pe lotul 1 și de 41,2% pe lotul 2, ceea ce face posibilă deschiderea circulației până la sfârșitul acestui an pe primii 49,35 km din A7”, a spus Pistol.
În prezent, pe lotul 1 se desfășoară lucrări de reprofilare taluze și montare prefabricate pentru podețe, în timp ce pe lotul 2 a început instalarea grinzilor, montarea dalelor și a elementelor prefabricate pentru podețe.
„Mobilizarea în șantier trebuie însă să crească progresiv în special pe lotul Mizil – Pietroasele”, a atras atenția șeful CNAIR.
Pe lotul 1 (Dumbrava – Mizil), de 21 km, lucrează Asocierea Impresa Pizzarotti & SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL. Durata contractului este de 20 de luni pentru execuție, iar valoarea acestuia se ridică la 1,46 miliarde de lei, fără TVA.
Ordinul de începere a fost dat pe 22 august 2022, termenul de deschidere fiind anul 2024.
Lotul 2 (Mizil – Pietroasele) are 28,35 km, iar execuția sa este prevăzută în 20 de luni. Antreprenorul este Asocierea SC Coni SRL – Trace Group Hold PLC, iar valoarea contractului a ajuns la 1,24 miliarde de lei, fără TVA.
Ordinul de începere a fost dat pe 12 august 2022, termenul de deschidere fiind în 2024.
Construcția ambelor loturi este finanțată prin Planul Național pentru Redresare și Reziliență.
Contractul de lucrări pentru lotul 3 din Tronsonul Ploiești-Buzău al Autostrăzii Moldovei a fost semnat la finele anului trecut, iar la eveniment au fost prezenți premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Ciolacu a afirmat că a fost deblocată infrastructura mare, iar Autostrada Moldovei este prinsă în PNRR, în timp ce Grindeanu a precizat că acest lot 3 are o perioadă de execuție de 20 de luni.
“Acum un an și ceva, am fost tot la Buzău și am semnat primul lot din cele 13 loturi, care constituie Autostrada 7, de fapt Autostrada Moldovei, mult promisa autostradă a Moldovei de 30 și ceva de ani. Echipa coordonată de către ministrul Sorin Grindeanu a reușit nu numai să deblocheze absolut toate licitațiile și să le încheie astăzi, în ceea ce privește ultimul lot, dar a reușit ca toate să fie în derulare și în execuție în acest moment. Din informațiile mele, doar la lotul 2 este o anumită întârziere unde unul dintre participanți a și anunțat că va încerca să recupereze decalajul. În rest, pe toate loturile, constructorii implicați sunt în termenele asumate și chiar le-au depășit”, a afirmat premierul Ciolacu, după semnarea contractului pentru lotul 3 din Tronsonul Ploiești-Buzău al Autostrăzii Moldovei.
El a mai anunțat că în 2023 echipa de la Ministerul Transporturilor va mai semna 60 de kilometri de autostradă și va da în folosință 100 de kilometri de autostradă și de drum expres.
Sorin Grindeanu a declarat cu acest prilej că semnarea contractului de lucrări pentru lotul 3 din această autostradă trebuia să se întâmple mai devreme.
“Să știți că mi-aș fi dorit că acest moment, cel puțin acest lot 3 să se întâmple mai devreme. Dacă stăm să ne uităm un pic în spate o să vedem că colegii de la CNAIR au dat soluția aceasta în urmă cu un an de zile, un an și ceva, exact această soluție. Sigur, în 2023, și n-am să mă feresc să spun niște domni bine intenționați de la un organism numit CNSC au considerat necesar ca să dea diverse decizii care într-un final, după un an și ceva, au dus la acea soluție pe care noi am dat-o în urmă cu un an. S-a pierdut un an de zile”, a afirmat Grindeanu.
El a subliniat că cei din cauza cărora s-a produs această întârziere nu pot fi trași la răspundere.
“Eu nu mă feresc să spun, s-a pierdut un an de zile din vina unor domni care nu răspund și care nici măcar nu sunt, să spunem, dacă ar fi magistrați, domnule prim-ministru, și ar fi peste orice, să spunem, influență sau orice modalitate de a fi trași la răspundere, dar nu, vorbim de un consiliu în care niște domni sau niște doamne hotărăsc, pe miliarde de euro, să întârzie un an de zile, să dea după un an de zile aceeași decize pe care noi am dat-o în urmă cu un an, iar noi ne puteam afla astăzi, când vorbim, în situația în care ne aflam pe loturile 1 și 2, undeva la 30 – 40% , adică execuție în teren. Cine răspunde pentru acest an pierdut? Nu răspunde nimeni pentru că acest consiliu este dincolo de orice formă de a fi trași la răspundere”, a declarat Grindeanu.
El a mai precizat că acest lot 3 are o perioadă de execuție de 20 de luni.
“Aici vorbim de un lot care are perioada de execuție cam 20 de luni. Asta înseamnă că ne vom înscrie în termenul sau deadline-ul dat de PNRR – 2026, mult mai devreme de atât, dar puteam să fim gata cu acest lot la finalul anului viitor, în toamna anului viitor, dacă se păstra ceea ce CNAIR-ul a dat inițial”, a mai precizat ministrul Transporturilor.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News