APIA: Reducerea valorii tichetelor Rabla şi Rabla Plus va avea un impact major nefavorabil asupra industriei auto

Sursă foto: Facebook

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) avertizează că măsurile privind reducerea valorii tichetelor din programele Rabla şi Rabla Plus incluse în recentul proiect de Ordonanţă de Urgenţă al Guvernului vor avea un impact major nefavorabil asupra industriei auto, precum şi asupra eforturilor de mediu ale ţării.

„Cu profundă preocupare, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) semnalează nemulţumirea sa faţă de recentul proiect de Ordonanţă de Urgenţă al Guvernului României de a reduce finanţarea proiectelor cu impact energetic, în speţă de reducere a valorii tichetelor din programele Rabla şi Rabla Plus. Considerăm că aceste măsuri vor avea un impact major nefavorabil asupra industriei auto, precum şi asupra eforturilor de mediu ale ţării. De asemenea, APIA semnalează impactul defavorabil al introducerii unei astfel de decizii prin Ordonanţa de Urgenţă, cu consecinţe negative asupra consumatorului final şi al industriei auto. Este de menţionat de asemenea că APIA nu a fost consultată pe marginea acestui subiect şi nu i s-a oferit nici un detaliu legat de această Ordonanţă de Urgenţă”, se arată într-un comunicat al APIA remis joi AGERPRES.

Redimensionarea drastică a acestor subvenţii, fără un plan strategic care să ofere predictibilitate producătorilor, importatorilor, comercianţilor şi clientului final este văzută de asociaţia de profil ca un pas înapoi în promovarea autoturismelor noi, nepoluante, conducând la o scădere dramatică a pieţei autoturismelor noi.

Potrivit sursei citate, măsura proiectată reprezintă practic un stimulent pentru creşterea pieţei de vehicule second-hand, majoritatea dintre acestea având un grad de poluare foarte ridicat şi afectând totodată siguranţa rutieră, dar şi o lovitură dată exact acelui mediu de afaceri autohton care este cel mai important contribuabil pentru statul român în domeniul de activitate dedicat.

Astfel, se compromit atât eforturile de modernizare a parcului auto naţional, cât şi obiectivele României privind sustenabilitatea şi reducerea emisiilor de carbon printr-o invazie şi creştere exponenţială a importurilor de autoturisme second-hand pentru care Guvernul României nu este pregătit.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: