Cele două societăți care activează pe piața RCA din România în baza așa numitului pașaport european au vândut, în 2022 și 2023, circa 2 milioane de asigurări ajungând în prezent să fie jucători cu cote notabile pe piață. Conform informațiilor și calculelor noastre, la ora aceasta cel puțin 1,2 – 1,3 milioane de asigurări RCA valide sunt emise de Axeria Iard sau Hellas Direct. De altfel, datele ASF pe anul 2023 confirmă adevărata explozie care a avut loc din acest punct de vedere, iar fenomenul nu se va opri aici. Ce tip de șoferi au avut și vor avea de câștigat?
În doar doi ani (Axeria Iard), respectiv un an (Hellas Direct), de la lansare, cele două societăți care vând RCA în România ca sucursale directe ale unor firme înregistrate și supravegheate în afara țării, au ajuns să controleze până la 15% din piață.
O arată datele neauditate ale Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), conform cărora, dintr-un nivel total al Primelor Brute Subscrise (PBS) pe RCA de 9,25 de miliarde de lei, Axeria Iard (Franța) și Hellas Direct (Cipru) au realizat aproape 1,35 de miliarde de lei, în 2023, cu 185% mai mult decât în 2022.
Aceste date sugerează că fără prezența celor două firme pe piața din România concentrarea pe piața RCA, altfel oricum ridicată, ar fi fost și mai mare, posibil similară cu cea din perioada în care City Insurance și Euroins dominau piața. Axeria Iard, lansată în decembrie 2021, la puțin timp după ieșirea din piață a City Insurance, este deja o prezență de top în zona RCA, având deja 1,6 milioane de polițe vândute de la lansare.
În prezent, francezii au un portofoliu de circa 800.000 de polițe active, cu o dinamică în creștere, fapt care îi plasează în topul vânzărilor după numărul de contracte, cu o cotă de 12-13% care urcă sigur către 15%. După cum mai arăta Economica, sunt perioade în care Axeria Iard este în top 3 în vânzările brokerilor.
Hellas Direct s-a lansat de facto abia la începutul lui 2023, în perioada în care soarta Euroins, pe atunci lider în RCA, era deja clară. Conform calculelor noastre, a vândut deja în jur de 350.000 – 400.000 de polițe și continuă să fie o prezență constantă în activitatea brokerilor.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News