Skip to content
Economie

ASF a fost avertizat de falimentul City Insurance, susțin transportatorii: ”Nici măcar nu ne-au băgat în seamă”

cityinsurance.ro

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) a avertizat, în nenumărate rânduri, în ultimii doi ani și jumătate, asupra pericolului prăbușirii pieței de asigurări auto obligatorii RCA. Chiar luna trecută, confederația a tras încă un semnal de alarmă, acuzând Parlamentul României că a devenit complice cu ASF. Acuzațiile la adresa instituției condusă de Nicu Marcu sunt că, în loc să oprească acest dezastru, nu a făcut, în această perioadă, decât să asiste, fără reacții, la ceea ce jucătorii din piață anunțaseră că urma să se întâmple. COTAR anunța încă o dată, pe 8 august 2021, că de peste doi ani există grave probleme în cadrul pieței de asigurări private din România. O piață pe care de mult timp nu o mai supraveghează sectorul de asigurări din cadrul ASF, potrivit dcnews.

„Am transmis semnale de alarmă, am cerut ajutorul Parlamentului, al Guvernului, al Președintelui. Am transmis zeci de comunicate de presă care au fost preluate permanent de mass-media. Am făcut calcule financiare și am arătat spre ce se îndreaptă această piață, prin complicitatea cu instituțiile care ar fi putut să oprească acest dezastru anunțat. Am cerut sprijin pentru a i se atrage atenția domnului Cristian Roșu, numit de Parlamentul României pentru a răspunde de acestor sector important din cadrul ASF, să-și facă treaba pentru care este plătit de statul român, dar nicio instituție nu a luat nicio măsură. Nu poate spune nimeni că nu s-a știut, pentru că le dăm noi arhiva cu documente, calcule, predicții, comunicate de presă și articole apărute în mass-media, în ultimii doi ani și jumătate, să vadă că deși am făcut noi treaba în locul lor, nici măcar nu ne-au băgat în seamă”, a declarat, pentru DC News, Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

La puțin timp de la numirea în frunte ASF, Nicu Marcu declara pentru ZF că City Insurance și Euroins au ajuns să dețină 75% din piața RCA. Situație care ar fi trebuit să ducă la măsuri urgente pentru a impiedica distorsionarea pieței.

Românii plătesc și pagubele și salariile supraveghetorilor

Falimentul City Insurance înseamnă 3 milioane de polițe de asigurări care vor ajunge la Fondul de Garantare, adică tot noi le vom plăti, din banii de la bugetul statului. Cu toate acestea, nimeni nu răspunde pentru situația creată și pentru prejudiciul imens care a fost adus celor 3 milioane de asigurați și statului român.

Salariile de mii de euro pe lună ale celor care nu vor fi trași la răspundere, din cadrul ASF, rămân neatinse. La fel și privilegiile dintr-o instituțiile a statului care are în atribuții reglementarea pieței. Prejudiciul îl plătesc, în continuare, toți românii. În plus, așa cum patronatele din transporturi anunțaseră deja, în ultimii doi ani, cei care fac accidente de circulație și au poliță RCA de la City Insurance nu mai sunt primiți la niciun service auto. Pagubele și le vor plăti singuri.

Articolul integral AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *