Skip to content
Societate

Așteptat să rezolve problema traficului din Drumul Taberei, metroul de pe Magistrala 5 transportă doar câteva mii de oameni pe zi

Inquam Photos / Octav Ganea

Metroul din Drumul Taberei (Magistrala 5) împlinește o lună de când a fost dat în funcțiune. Spre deosebire de celelalte magistrale, care la ore de vârf sunt arhipline, în Drumul Taberei trenurile merg mai mult goale. Digi24.ro a solicitat de la Metrorex câteva date de trafic din prima lună de funcționare. Contribuția Magistralei 5 la transportul subteran al Capitalei este nesemnificativă, deocamdată.

Metrorex nu înregistrează numărul de călători care tranzitează stațiile de metrou, ci numărul de validări a cartelelor magnetice. Cu această precizare, Metrorex a trasnmis pentru Digi24.ro că, în perioada 16 septembrie – 8 octombrie, pe Magistrala 5 au fost înregistrate 201.980 de validări de cartele magnetice.

Media zilnică a validărilor înregistrate pe Magistrala 5 este de 8.416, însă există direfențe între zilele lucrătoare  și zilele de weekend. Astfel, de luni până vineri, media zilnică depășește 10.000 de validări, precizează Metrorex. De asemenea, media săptămânală a validărilor înregistrate pe Magistrala 5 este de 50.495.

Cel mai aglomerat interval al zilei pe Magistrala 5 este dimineața, de la 8.00 la 9.00, când se fac aproximativ 2.600 de validări.

Cea mai aglomerată zi din săptămână miercurea, cu circa 11.300 de validări.

Timpii de așteptare variază și ei, în funcție de pierioada zilei (ore de vârf, ore normale). Intervalul de circulație este de 6 minute pe tronsonul Eroilor 2 – Romancierilor la orele de vârf de trafic și de 9-10 minute în restul zilei.

Comparat cu traficul de pe celelalte magistrale, Drumul Taberei nu contribuie deocamdată semnificativ la transportul subteran din București. Înainte de declanşarea crizei sanitare, la metroul bucureștean se făceau zilnic aproximativ 650.000 de validări.

Aceste valori au scăzut de zece ori pe perioada stării de urgență, însă de când ne aflăm în stare de alertă cifrele au început din nou să crească.

Potrivit ultimelor date comunicate de Metrorex, acum s-a ajuns la jumătate din traficul de dinaintea pandemiei, circa 320.000 de validări zilnic.

Metroul din Drumul Taberei poate ajuta 150.000 de bucureșteni

Metroul din Drumul Taberei (tronsonul Râul Doamnei – Eroilor), inaugurat în luna septembrie, deservește 150.000 de locuitori ai Capitalei care au domiciliul în apropierea celor zece staţii nou create. 20.000 de angajaţi ai companiilor care au sedii în clădirile de birouri situate în zonele Eroilor – Progresului – Politehnica pot ajunge mai repede la birou, potrivit unei analize realizate de o companie de consultanţă imobiliară.

„În jurul fiecăreia dintre staţiile de metrou Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei şi Romancierilor, situate în capătul vestic al noii linii de metrou, locuiesc între 18.000 şi 22.000 de oameni care pot accesa metroul într-un interval de 10 minute de mers pe jos. La capătul opus, densitatea rezidenţială scade la 8.000 – 10.000 de locuitori în jurul staţiilor Orizont, Academia Militară şi Eroilor, dar în schimb aceste zone reprezintă poli de dezvoltare pe segmentul de birouri. În zona extinsă a acestor staţii de metrou, incluzând aici şi proiecte din zona Progresului (AFI Tech Park şi Green Gate) şi Politehnica (Campus 6, The Light) sunt localizate imobile cu o suprafaţă închiriabilă cumulată de 191.000 de metri pătraţi în cadrul cărora, în condiţii normale, lucrează între 18.000 şi 20.000 de angajaţi”, susţin experţii companiei Cushman & Wakefield Echinox.

Magistrala de 7 kilometri și 10 stații

M5 este singura magistrală de metrou construită după Revoluţie și ar fi trebuit să fie gata în 2015.

Magistrala 5 de metrou are 10 staţii, pe un traseu de 7 km: Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera) este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou: Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2.

Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv staţia şi Depoul Valea Ialomiţei, a fost finanţată din fonduri externe nerambursabile (85%) şi de la bugetul de stat (15%). Valoarea proiectului a fost de peste 3,2 miliarde de lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *