O serie de apeluri telefonice frauduloase care pretind că sunt reprezentanți CEC Bank vizează, în aceste zile, diverse persoane, avertizează Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC).
‘Diverse persoane sunt contactate de indivizi care pretind a fi reprezentanți CEC Bank, susținând că s-ar fi depus o cerere de credit în numele acestora. Scopul real este obținerea de informații sensibile și compromiterea conturilor bancare. CEC Bank subliniază: nu solicită niciodată PIN-uri, parole sau date de card prin telefon, SMS sau e-mail’, notează Directoratul.
În acest context, recomandările DNSC pentru a evita capcanele de acest tip sunt: nu furnizați niciodată informații personale prin telefon, mai ales dacă nu ați inițiat apelul; verificați autenticitatea apelurilor doar prin canale oficiale (site, call-center, rețele sociale verificate); dacă simțiți presiune sau aveți suspiciuni, scuzați-vă politicos și spuneți că reveniți telefonic; închideți apelul și apelați înapoi numărul, iar dacă apelul a fost efectuat prin spoofing, veți fi redirecționat către adevăratul titular al acelui număr; nu accesați linkuri primite prin SMS sau e-mailuri suspecte, înainte de a le testa cu o soluție de securitate; activați alertele de tranzacții și autentificarea în doi pași pentru conturile bancare.
Reprezentanții Directoratului menționează că, în cazul în care ați fost victima unei fraude, puteți obține informații utile despre pașii de urmat și autoritățile pe care le puteți contacta pe platforma sigurantaonline.ro/ce-fac-in-caz-de-frauda.
Citeste mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News