Skip to content
Economie Societate

Autoritatea din Comunicaţii: Valoarea pieţei poştale a crescut anul trecut cu 13%, la 3,2 miliarde de lei

gandul.info

Raportul de date statistice privind serviciile poştale în anul 2018 realizat de ANCOM reflectă evoluţii îmbucurătoare ale sectorului: veniturile obţinute din furnizarea de servicii poştale au crescut cu 13%, iar numărul de trimiteri poştale internaţionale intrate în România a ajuns la 46,5 milioane, în creştere semnificativă de 32%. Astfel, valoarea pieţei serviciilor poştale în 2018 a fost de 3,2 miliarde de lei, peste 580 de milioane de trimiteri poştale plecând spre destinatari din ţară sau străinătate”, a declarat Eduard Lovin, vicepreşedintele ANCOM, scrie News.ro.

Din totalul de 582 de milioane de trimiteri poştale (+5%), 536 milioane au fost trimiteri poştale interne (în creştere cu 3%), iar 46 milioane au fost trimiteri poştale internaţionale, în creştere cu 32%, realizată exclusiv de traficul internaţional intrat.

" "

Aproximativ trei din patru trimiteri poştale au fost reprezentate de poşta de scrisori (448 de milioane), iar 1 din 6 au fost colete (94 de milioane), restul fiind trimiteri tip publicitate prin poştă (18 milioane), trimiteri expres (13,5 milioane), mandate poştale (7 milioane), respectiv corespondenţă şi imprimate de peste 2 kg (1,6 milioane).

În 2018, numărul mediu de trimiteri poştale pe locuitor a fost de 30 (în creştere cu 6%), din care 5 au fost colete (în creştere cu 15%).

Raportul mai arată că există o preocupare din partea furnizorilor pentru automatizarea şi tehnologizarea propriilor reţele de distribuţie, prin punerea la dispoziţia utilizatorilor a unui număr tot mai mare de sisteme automate de livrare a trimiterilor poştale. Deşi încă redus, furnizorii au instalat în anul 2018, un număr de 60 de noi puncte de acces automate, numărul acestora dublându-se în anul 2018 faţă de anul 2017.

Valoarea totală a pieţei serviciilor poştale realizată în anul 2018 a fost de 3,2 miliarde lei, cu 13% mai mult faţă de 2017. Veniturile obţinute din trimiteri interne au crescut cu 10%, iar cele din trimiteri internaţionale cu 19%.

În funcţie de veniturile obţinute, principalii competitori de pe piaţa serviciilor poştale din România sunt Fan Courier, cu o cotă de piaţă de 21%, Compania Naţională Poşta Română (20%) şi Urgent Cargus cu 13% din totalul veniturilor.

Traficul de trimiteri din sfera serviciului universal a ajuns la 208 de milioane de trimiteri poştale în anul 2018 (în creştere cu 21% faţă de anul anterior). Din totalul de trimiteri incluse în serviciul universal, 82% au fost trimiteri interne (170 de milioane de trimiteri), iar restul de 18% au fost trimiteri internaţionale (38 de milioane de trimiteri).

Deşi numărul total de reclamaţii primite de furnizorii de servicii poştale a crescut cu 14% în anul 2018 (561.000 reclamaţii), numărul celor considerate întemeiate a rămas constant, la 98.000, reprezentând 17% din total. Pentru 35.000 dintre acestea au fost acordate despăgubiri în valoare totală de 9,7 milioane de lei, iar valoarea medie a unei despăgubiri a ajuns la valoarea de 278 lei, în creştere cu 46%.

viewscnt

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *