Autoritățile se plâng că în România sunt prea multe mașini, dar realitatea e alta. Media UE e dublă. Dacă gradul mediu de motorizare în Uniune e de circa 600 de automobile la 1.000 locuitori, în țara noastră media abia trece de 350. Doar în Capitală sare de 600.
Conform ultimelor date publicate de Eurostat, la nivelul anului 2022, gradul mediu de motorizare în Uniune era de circa 600 de automobile la 1.000 locuitori, fiecare cetățean UE având, matematic, 0,56 dintr-o mașină.
Evident, există diferențe mari între țări și regiuni. De exemplu, cel mai mare grad de motorizare e în zona Valle d’Aosta, Italia, unde fiecărui localnic îi revin 2,34 mașini, iar cel mai slab grad de motorizare e în zona Mayotte, Franța, unde fiecărui localnic îi revin 0,08 mașini.
La nivel de țară, însă, România se află printre țările europene cu cel mai slab grad de motorizare a populației. Și Bulgaria, și Ungaria e peste noi.
Când vine vorba despre infrastructura rutieră deficitară și lipsa locurilor de parcare, atât autoritățile centrale, cât și cele locale, se plâng că dezvoltarea acestora nu poate ține pasul cu apetitul românilor pentru mașini personale.
Dar datele Eurostat arată că realitatea e cu totul alta.
Deși mașina e principalul mijloc de transport viabil pentru cea mai mare parte dintre români, transportul public, fie el feroviar, rutier, local sau regional, fiind cu mult sub standardele de eficiență și conectivitate din Europa, de exemplu România ajungând abia în 2024 să depășească pragul psihologic de 1.100 de kilometri de autostradă deși se numără printre cele mai mari țări din UE, gradul de motorizare al românilor este la jumătate față de media europeană.
Dacă gradul mediu de motorizare în Uniune e de circa 600 de automobile la 1.000 locuitori, în țara noastră media abia trece de 350.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News