Autostrada Sudului, traseul scurt prin Balcani. Planurile șoselei de mare viteză care ar conecta România și Bulgaria

Sursa foto: Captura Video Adevărul.ro

Autostrada Sudului, menită să îmbunătățească legătura dintre vestul și sudul României și să continue în Bulgaria cu un drum expres spre autostrăzile din Balcani, a rămas, în mare parte, la stadiul de proiect.

Doar puțin peste zece kilometri și un pod peste Dunăre, la Calafat, au fost construiți până în prezent din Autostrada Sudului (A6), un proiect menit să ofere o alternativă pentru transportul internațional, clasicei legături dintre România și Bulgaria, pe podul Giurgiu – Ruse.

O parte a proiectului își are originile în anii ’80, ca ramificație a unei rute internaționale de transport denumită T.E.M. (Trans-Europa Motorway), care urma să conecteze vestul și nordul Europei cu Peninsula Balcanică și Turcia.

„Lungimea totală a tronsonului românesc al autostrăzii transeuropene va fi de circa 870 de kilometri. Itinerarul pe care se va construi magistrala va străbate 11 județe ale țării și va avea ca punct de intrare localitatea Nădlac (punctul de frontieră din județul Arad), de unde va coborî spre sud urmând ruta Lugoj, Drobeta-Turnu Severin, Craiova, Caracal, București, Constanța. Viitoarea autostradă va avea două căi unidirecționale, fiecare cu câte două benzi de circulație, între cele două sensuri fiind amenajată o zonă verde. Accesul pe autostradă va fi controlat și se va realiza prin intersecții denivelate și noduri rutiere la ramificații”, declara, în 1982, Mihai Boicu, pe atunci director al Direcției Drumurilor din Ministerul Transporturilor și Telecomunicațiilor, în revista Almanah Auto.

După 1990, prioritățile în construcția de autostrăzi din România au ocolit regiunea de sud-vest a țării. În anii 2000, a fost lansat un alt proiect european ce viza și această regiune: drumul de mare viteză Via Carpatia, conceput pentru a face legătura între Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Egee, pornind din Klaipėda (Lituania) și ajungând până la Salonic (Grecia). O parte a traseului viza și infrastructura rutieră din Banat și Oltenia.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: