Una dintre variantele de proiectare ale tronsonului Drobeta Turnu Severin – Domașnea din drumul de mare viteză Filiași – Lugoj (230 km) presupune construirea unui tunel de nouă kilometri, potrivit președintelui PSD Mehedinți Aladin Georgescu. Acest tunel va fi de peste trei ori mai lung față de cel mai mare tunel de autostradă scos la licitație până acum în România – Tunelul Meseș din Autostrada Transilvania (2,89 km).
„Zilele acestea, în Mehedinți, autoritățile locale sunt consultate în ceea ce privește traseul pe care ar urma să îl străbată Drumul Expres Filiași – Lugoj, unul dintre cele mai importante proiecte publice de infrastructură rutieră (…) pentru sud-vestul țării”, scrie Georgescu pe pagina proprie de Facebook.
Acesta menționează că a participat marți la o astfel de dezbatere, împreună cu primarul municipiului Drobeta Turnu Severin, Marius Screciu, reprezentanții CNAIR și proiectanții tronsonului Drobeta Turnu Severin – Domașnea.
„În urma discuțiilor purtate, s-a convenit ca Drumul Expres să ocolească municipiul Drobeta – Turnu Severin prin partea de nord și să traverseze localitățile Izvoru Bârzii, Breznița Ocol, Ilovița, zona de nord a municipiului Orșova și apoi Mehadia și Domașnea. Între variantele de proiectare este inclusă cea care presupune constituirea unui tunel cu o lungime de 9 kilometri„, mai scrie șeful PSD Mehedinți.
Potrivit lui, drumul de mare viteză Filiași – Lugoj va avea o lungime de 230 km, iar dezvoltarea unui astfel de proiect reduce timpii de călătorie facilitând accesul la resurse și oportunități economice pentru locuitorii din aceste zone, stimulează dezvoltarea economică regională prin creșterea mobilității și facilitarea transportului de mărfuri.
Pe de altă parte, un astfel de proiect deschide oportunități de investiții și dezvoltare în zonele traversate, inclusiv în domeniul turismului, schimburilor culturale, sociale și economice, mai spune acesta.
Nu în ultimul rând, importantă este reducerea poluării și a impactului asupra mediului înconjurător prin optimizarea traseelor, a fluxurilor de trafic și creșterea competitivității și atractivității României în cadrul pieței europene, prin integrarea în rețeaua europeană de transport, conchide Aladin Georgescu.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News