Skip to content
Puterea Știrilor Video

Autostrada Unirii ar putea ajunge până la Chișinău. Ambasadorul Victor Chirilă: De modernizarea infrastructurii depinde integrarea R.Moldova în UE

Inquam Photos / Alex Nicodim

Ne gândim ca Autostrada Unirii să ajungă până la Chișinău, a anunțat ambasadorul Republicii Moldova la București, Victor Chirilă. Invitat în studioul Puterea Știrilor, diplomatul a salutat și susținerea pe care România a acordat-o și o acordă Republicii Moldova pentru integrarea în Uniunea Europeană. „Fără diplomația României, cred că ne-ar fi fost foarte greu să convingem anumite state că acum este momentul să se acorde acest statut nu doar Ucrainei, ci și Republicii Moldova”, a susținut Victor Chirilă, la Puterea Știrilor.

Ambasadorul a ținut să sublinieze că R.Moldova și România „aduc un aport enorm pentru susținerea Ucrainei în acest război prin asigurarea, de exemplu, a fluxurilor comerciale”.

„Ne gândim ca Autostrada Unirii să ajungă până la Chișinău. Recent am avut aici reuniunea, la nivel de grup de lucru, între experții noștri pe transporturi și au agreat toate detaliile referitoare la modernizarea infrastructurii care ne leagă. De ea depinde integrarea efectivă a Republicii Moldova în Uniunea Europeană.

Trebuie subliniat că România ne-a susținut pe calea obținerii statutului de țară-candidat. Fără diplomația României, cred că ne-ar fi fost foarte greu să convingem anumite state că acum este momentul să se acorde acest statut nu doar Ucrainei, ci și Republicii Moldova. Ceea ce se oferă Ucrainei să i se ofere și Republicii Moldova. Această strategie este în continuare aplicată cu succes de România și acest lucru ne bucură foarte mult pentru că după război urmează o perioadă de reconstrucție nu doar a Ucrainei, ci a întregii regiuni.

Sperăm că va fi un Plan Marshall pentru această regiune, care va include și Republica Moldova. Trebuie spus că reconstrucția Ucrainei se va realiza și prin intermediul R.Moldova, iar acest lucru înseamnă modernizarea infrastructurii electrice, gazificare, infrastructura drumurilor, a podurilor. Materialele se vor aduce inclusiv prin R.Moldova.

Vreau să menționez aici că R.Moldova, împreună cu  România, aduc un aport enorm pentru susținerea Ucrainei în acest război prin asigurarea, de exemplu, a fluxurilor comerciale. Facilitează tranzitul mărfurilor care vin din Ucraina, grânele, volumul acestora a crescut de 100 de ori și am reușit să facem față acestui lucru. Am avut și ambuteiaje la frontierele noastre, dar am reușit să el rezolvăm. Am reușit să asigurăm și fluxurile care vin din Uniunea Europeană prin România și R.Moldova spre Ucraina”, a declarat ambasadorul Republicii Moldova la București, Victor Chirilă, la Puterea Știrilor.

Autostrada Unirii va avea o lungime de 311 km

Amintim că Agenția Națională pentru Protecția Mediului a emis vineri, 18 noiembrie, acordul de mediu pentru construirea podului peste Prut de la Ungheni, parte din proiectul Autostrăzii Unirii. Prin urmare, CNAIR va putea lansa licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor.

Autostrada Unirii va avea o lungime de 311 km, fiind împărțită în două segmente: Târgu Mureș – Târgu Neamț (circa 210 km) și Târgu Neamț – Iași – Ungheni (circa 100 km). De asemenea proiectul cuprinde și construirea unui nou pod peste Prut, la Ungheni.

După patru ani de întârzieri și amânări, în iunie 2021, proiectantul Podului peste Prut de la Ungheni, firma Expert Proiect 2002, a finalizat studiul de fezabilitate. Cu toate acestea, compania de drumuri nu a putut demara licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor din cauza lipsei acordului de mediu, document emis abia acum.

Podul peste Prut de la Ungheni va avea o lungime de 1,14 km, va asigura conexiunea Autostrăzii Unirii A8 Tg. Mureș-Iași-Ungheni cu Republica Moldova, iar datorită acestuia distanţa dintre Ungheni (Republica Moldova) și Iași se va reduce cu aproximativ 25 km. Construcţia podului peste Prut era estimată la circa 31,5 milioane euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *