Skip to content
Economic Știri

Avertismentul şefului Ford pentru Guvern: „Vom analiza exact ceea ce fac autoritățile române în materie de infrastructură, după care vom decide cum și unde ne vom investi banii”

IndiaCarNews

CEO-ul Ford România vine cu un avertisment pentru autorităţile române în condiţiile în care proiectele de infrastructură ce le-a fost promise sunt departe de a fi realizate. Acesta a arătat că producătorul auto a investit până acum 1,5 milioane de euro în fabrica de la Craiova şi aşteaptă acum să vadă ce se va întâmpla în ţară înainte de a decide privind viitoarele investiţii.

Într-adevăr, infrastructura este foarte importantă pentru noi. Noi am investit 1,5 miliarde de euro până acum. I-am investit, iar până la sfârșitul acestui an vom produce un al doilea produs aici (n.r. modeul Puma). Acea investiție a fost una pe termen lung. Pe măsură ce mergem înainte, compania va lua decizii referitoare la unde își va investi banii. Va investi acolo unde are sens să investească din perspectiva de business. Așa este în orice țară. Trebuie să vedem ce se va întâmpla în România și, având în vedere ceea ce se va întâmpla efectiv, ne vom investi banii în viitor”, a arătat Ian Pearson într-un interviu pentru RFI.

Lipsa infrastructurii afectează direct compania prin faptul că majoritatea componentele sunt aduse din afara ţării, iar de la graniţă până la Craiova camioanele se deplasează cu greu pe drumurile ţării.

„Majoritatea componentelor noastre vin pe camioane. Iar odată cu anunțul noului model Puma de la Ford vor fi mai multe componente aduse cu camioane. Cu toate că am crescut numărul componentelor pe care le luăm de la furnizori români, tot aducem o cantitate semnificativă de componente din Europa și mai ales din Europa de Nord și de Vest. Vă dau un exemplu simplu: Dacă mergi din nordul Germaniei până la granița cu Ungaria, estimăm că un camion va circula cu o viteză de 75 km pe oră. Odată ajuns la granița României, până în Craiova același camion va avea o viteză medie de 45 km pe oră. Asta reprezintă patru ore în plus de condus. Iar 4 ore de condus înseamnă patru ore de costuri suplimentare. Și nu ne privește doar pe noi, ci și pe ceilalți producători auto și producători din România. Infrastructura, așa cum e acum, este un dezavantaj competitiv„, a precizat Ian Pearson.

Şeful de la Ford România a arătat că a primit promisiunea de la ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, că drumul dintre Craiova şi Piteşti va fi finalizat până în 2021, relatează  b1.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *