Skip to content
Politică

Bătaie de joc cu banii de autostrăzi: Guvernul liberal hrănește firmele turcești și chinezești

Inquam Photos / Alex Nicodim

România cerșește aproape la propriu de la Comisia Europeană bani pentru a-și construi autostrăzi și infrastructura mare. Suntem pe ultimul loc în Europa la dezvoltarea infrastructurii, raportat la dimensiunea țării și a numărului de locuitori. Bulgaria și Ungaria ne-au întrecut demult, Serbia construiește într-un ritm accelerat.

Oficialii guvernamentali de la București vorbesc despre sume între 20 și 80 de miliarde de euro pe care România ar trebui sau ar putea să le ia din bani europeni și împrumuturi bancare pentru a-și pune la punct infrastructura în următorii 10 ani. Banii românilor și ai europenilor trebuie să rămână în UE au decis liderii de la Bruxelles, care lucrează acum la un plan de măsuri pentru a bloca firmele străine să acceseze licitațiile din banii europeni.

" "

Potrivit unui comunicat de presă transmis de CNAIR, marți, pentru lotul 3, ofertantul desemnat câștigător este Nurol Insaat Ve Ticaret A.S., cu preţul de 428.827.572,23 lei fără TVA și un punctaj total de 98,23 puncte, din care 48,23 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică.

Însă, compania naționala de drumuri (CNAIR) oferă cu lejeritate proiectele din bani europeni țărilor non-UE, în special companiilor din Turcia și China. Europenii au înțeles după criza Covid- 19 că a-ți oferi pe tava resursele financiare țărilor din Est și Orient este sinucidere curată. Războiul economic la care asistăm acum, în care UE este prinsă ca într-un clește între Federația Rusă, China și țările din Orient, poate duce la colapsul economic al Uniunii și implicit la dispariția ei.

Turcii de la Iktas vor primi tronsonul de autostrada Suplacu de Barcau- Nusfalau (parte a autostrăzii Transilvania) – 13 km, în valoare de 395 de milioane de lei (circa 80 de milioane de euro). Compania lui Umbrărescu (UMB) a fost descalificată de directorii CNAIR.

Turcii de la Alarco au câștigat și au semnat doua loturi de autostradă – loturile 1 și 2 ale centurii de Sud ai Bucureștiului. Valoarea: 400 de milioane de euro, pentru 35 de km de autostradă.

Lotul 1 al centurii de Nord a Bucureștiului a fost adjudecat de compania turcă Nurol insaat: 17, 5 km pentru 180 de milioane de euro.

Și asta nu e tot…

Compania turcă Nurol Insaat Ve Ticaret A.S. va proiecta și construi și lotul 3 (8,6 km) de pe A0 Nord, autostrada de Centură a Capitalei.

Potrivit unui comunicat de presă transmis de CNAIR, marți, pentru lotul 3, ofertantul desemnat câștigător este Nurol Insaat Ve Ticaret A.S., cu preţul de 428.827.572,23 lei fără TVA și un punctaj total de 98,23 puncte, din care 48,23 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică.

Durata contractului este de 30 de luni, din care, 12 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni.

Traseul Lotului 3 are o lungime de 8,6 km și se desfășoară pe raza județului Ilfov între DN2, în dreptul localității Afumați și DN3 în zona Cernica. De-a lungul traseului va fi amenajat un nod rutier la intersecția cu DN2 București – Urziceni la km. 40+230. De asemenea, în cadrul contractului vor fi construite 7 pasaje.

1 comentariu la “Bătaie de joc cu banii de autostrăzi: Guvernul liberal hrănește firmele turcești și chinezești

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *