Skip to content
Politică

Bătaie de joc pentru bicicliştii din Bucureşti. Starea deplorabilă a pistelor FOTO

Bătaie de joc pentru bicicliştii din Bucureşti. Vedeţi, în cele ce urmează, starea deplorabilă a pistelor amenajate pentru aceştia.

Bicicliştii care vor să pedaleze în Capitală se confruntă de ani buni cu probleme legate de lipsa pistelor, iar unde există, fie sunt blocate de maşini parcate, fie se termină brusc; primăria anunţă că din primăvarăse ar putea exista mai multe piste şi centre de închiriat biciclete, relatează Mediafax.

Mersul pe bicicletă a devenit tot mai popular în Bucureşti în ultimii ani, fiind considerat o alternativă nepoluantă pentru deplasarea cu maşina sau mijloacele de transport în comun. Cu toate acestea, pistele de biciclişti din Capitală sunt inaccesibile în foarte multe zone. Unele dintre ele sunt blocate de maşini parcate neregulamentar sau de copaci care cresc în mijlocul lor, altele pur şi simplu se termină brusc.

„Din păcate, nu avem benzi sau piste dedicate pentru biciclete decât într-o foarte mică măsură, 2,2 kilometri pe Calea Victoriei, o mică bucăţică în Drumul Taberei şi o mică bucăţică pe Aviatorilor, unde la capătul pistei de biciclete tocmai a fost construit liftul de la metrou. Sunt şi piste de biciclete care sunt ocupate de maşini, unde în majoritatea timpului găsim taximetre sau maşini. Au fost construite piste în cartierul Titan şi Pantelimon, care nu respectă nicio normă, au o lăţime foarte mică, sunt făcute parţial pe trotuar, parţial prin staţiile de autobuz sau pe unde circulă pietonii şi sunt imposibil de folosit”, a declarat vicepreşedintele Federaţiei Bicicliştilor din România, Mihai Deneş, pentru MEDIAFAX.

Vicepreşedintele Federaţiei Bicicliştilor din România spune că în urmă cu câteva săptămâni a existat o decizie a Poliţiei Rutiere prin ca s-a dispus demontarea tuturor indicatoarelor pentru biciclete din zona Pantelimon, pentru că acele indicatoare obligau bicicliştii să circule pe pistă, care nu era recepţionată, nu avea semaforizare şi nu se putea circula în siguranţă.

„Am solicita ca PMB să îşi asume planul de mobilitate urbană, plan întocmit de experţi, care a prevăzut clar necesităţile transportului alternativ din Bucureşti, plus necesitatea ca în vârful piramidei unui oraş să fie pietonul şi biciclistul şi după aceea transportul în comun şi mijloacele de transport motorizate”, a spus Mihai Deneş.

Citiţi mai multe AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *