Bilanț năucitor: Peste 5,1 miliarde de reclame înșelătoare, eliminate de Google în 2024

Sursa foto: Pexels

Google a eliminat peste 5,1 miliarde de reclame înșelătoare și a blocat difuzarea sau a restricționat difuzarea de reclame pe mai mult de 1,3 miliarde de pagini, în decursul anului trecut, conform Google Ads Safety Report 2024.

‘În 2023, tendința principală a fost adopția inteligenței artificiale generative și modul în care aceasta a accelerat analiza conținutului și intervenția împotriva celor care încalcă regulile. Pentru 2024, concluzia esențială este că inteligența artificială nu doar îmbunătățește aplicarea regulilor împotriva reclamelor dăunătoare, ci și crește capacitatea de a împiedica accesul actorilor frauduloși în ecosistemul Google. Anul trecut, Google a continuat să investească în modelele LLM (Large Language Models – Modele lingvistice de mari dimensiuni), lansând peste 50 de actualizări care le-au îmbunătățit capacitatea și eficiența. Spre exemplu, în cadrul politicilor dedicate publisherilor, modelele bazate pe inteligență artificială au ajutat la detectarea a peste 97% dintre paginile eliminate în 2024’, se arată într-un comunicat de presă al companiei.

Potrivit sursei citate, în 2024, în afară de cele peste 5,1 de miliarde de reclame înșelătoare eliminate, alte peste 9,1 miliarde de reclame au fost restricționate, iar 39,2 milioane de conturi de publicitate au fost suspendate.

De asemenea, peste 1,3 miliarde de pagini au fost restricționate sau blocate, în timp ce s-au aplicat sancțiuni pentru mai mult de 220.000 de pagini ale unor publisheri, scrie Agerpres.

‘Sistemele LLM nu doar că au îmbunătățit aplicarea politicilor, ci au consolidat și capacitatea Google de a preveni abuzurile proactiv, încă din fazele incipiente. Aceste instrumente bazate pe inteligență artificială accelerează investigațiile complexe și sporesc abilitatea de a identifica și bloca acțiunile actorilor rău intenționați. Ca urmare, au fost împiedicate afișarea a miliarde de reclame care încălcau politicile Google. De asemenea, în 2024, o parte semnificativă a acestor eforturi s-a concentrat pe detectarea fraudelor încă din etapa de creare a conturilor, ceea ce a permis blocarea unui volum considerabil de reclame dăunătoare înainte de a fi difuzate. Astfel, majoritatea celor 39,2 milioane de conturi suspendate au fost închise înainte să ajungă să afișeze vreo reclamă’, precizează Google.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: